2024 m. sausio 9-25 d. Vilniaus dailės akademijos Kauno fakultete vyko tarpdisciplininio itin gabių mokinių ugdymo projekto paskaitos.

Nuo sausio 9 d. Vilniaus dailės akademijos Kauno fakultete į paskaitas rinkosi gabiausi dešimtos klasės mokiniai. Paskaitų ciklą pradėjo doc. Tadas Vosylius, kuris supažindino moksleivius su skaitmenine papildyta tikrove bei pravedė paskaitą tema „išplėstoji (virtuali) realybė“. Dėstytojas dešimtokams pristatė „Unreal engine“ programą bei supažindino su šios 3D kūrimo platformos galimybėmis, apimančiomis tikrovės simuliaciją, žaidimų, įvairių meno rūšių bei architektūros kūrimą, šviesų valdymą ir net savo namų apšvietimą bei vizualiai nesudėtingą programavimą.
Praktinėje užsiėmimo dalyje dešimtokai sužinojo, kaip naudojant įvairias bibliotekas susikurti programoje erdvę ir kaip paprastai joje sukurti funkciją – išmoktas vieno ir daugiau kamuoliukų erdvėje kūrimas.

Sausio 15 d. dešimtokus VDA Kauno fakultete sutiko prof. Aušra Vaitkūnienė, vedusi paskaitą tema „Vizualus menas – mąstymo būdas“. Paskaitos metu moksleivių dėmesys buvo kreipiamas į meno ryšį su gyvenimu, tikrove. Nagrinėjant praeities epochų dailę, moksleiviai su dėstytoja ieškojo jos saitų su mūsų laikmečiu, paskaitoje buvo apibrėžiamos vizualaus meno apraiškų funkcinės reikšmės. Gimnazistai taip pat analizavo meno formas, sužinojo kaip jos siejasi su žmonijos atradimais ir visuomeninėmis santvarkomis. Pakaitoje įgautas teorines žinias dešimtokai panaudojo kurdami per spalvas ir formas komunikacines žinutes siunčiančius tapybos darbus.

Paskaitų ciklą dešimtos klasės mokiniams užbaigė prof. Valmantas Gutauskas pakvietęs moksleivius susipažinti su tema „Stiklas dailėje, dizaine ir architektūroje“. Užsiėmimo metu moksleiviai igijo specifinių žinių apie stiklo gamybą, įvairiapusį šios medžiagos panaudojimą bei jos tvarumo savybes. Mokiniai sužinojo, kaip keičiasi objekto suvokimas iš stebėtojo perspektyvos panaudojant įvairias vaizdines priemones ir raiškas, skirtingas medijas bei jų jungtis vaizdų, objektų ir aplinkos kūrimo plotmėje. Mokiniai iš paskaitos išvyko išsiaiškinę, kokią reikšmę turi šviesa, optika ir skaidrumas kūrybinei saviraiškai ir mūsų kasdienės aplinkos vaizdų bei daiktų pasaulyje. Dešimtokai patobulino gebėjimą generuoti naujas idėjas, mąstyti savarankiškai, nestereotipiškai bei atpažinti vizualius estetinius ženklus.