• Naujienlaiškis
  • Lapkričio 22-23 dienomis Kaune vyko jau antroji tarptautinė dailės terapijos konferencija „Vizualinės kūrybos fenomenas ir sveikata“. Tik pirmuosius žingsnius Lietuvoje žengianti jungtinė meno ir medicinos terapijos sritis į viešbutį „Europa Royale Kaunas“ savo patirtimi pasidalinti pritraukė geriausius dailės terapijos ekspertus iš visos Europos, kurie konferencijos metu nagrinėjo dailės terapijos sandūra su šiuolaikiniais psichiatrijos, psichoterapijos, psichologijos ir meno požiūriais į asmens sveikatą.

    „Šiemet mūsų dviejų dienų dailės terapijos konferencijoje dalyvavo 15 lektorių, iš kurių netgi 9 buvo iš skirtingų užsienio šalių – Belgijos, Estijos, Jungtinės karalystės, Prancūzijos, Vokietijos, Danijos bei Škotijos. Tai yra lektoriai praktikai, kurie turi savo asmenines veiklos sritis ir jose dirba jau ne vienerius metus, todėl ši konferencija buvo naudinga tiek dailės terapijos studentams bei specialistams, tiek plačiajai visuomenei, norinčiai sužinoti daugiau apie šią sritį“, – teigė viena iš konferencijos organizatorių, biomedicinos mokslų daktarė bei jungtinės Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) ir Vilniaus dailės akademijos (VDA) Kauno fakulteto vykdomos Dailės terapijos magistro studijų programos vadovė Jolita Rapolienė.

    Anot organizatorės, pagrindinė ir pati svarbiausia šios konferencijos tema čia buvo vizualinės kūrybos reikšmė asmens visapusiškai sveikatai, socialumui. Iš konferencijoje skaitomų pranešimų žinių pasisemti galėjo ne tik dailės terapijos specialistai, bet ir fizinės medicinos bei reabilitacijos gydytojai, psichiatrai, kineziterapeutai ar socialiniai darbuotojai bei pedagogai, kultūros ir meno sričių darbuotojai.

    Pranešimų įvairovė

    Nuo pat pradžių konferencijos dalyvius sveikino ir įgyti daug naudingų teorinių žinių linkėjo LSMU Reabilitacijos klinikos Raimundas Kubilius, Universiteto slaugos fakulteto dekanė prof. Dr. Jūratė Macijauskienė, bei Lietuvos sveikatos ministerijos atstovai.  Linkėdami naudingos patirties garbūs svečiai neklydo – konferencijos metu skaityti pranešimai buvo itin informatyvūs, apimantys skirtingas sritis ir mokslo laukus.

    Pirmąją dieną apie menų terapijos etiką panešimą „Menas ir mokslas: apie menų terapijų epistomiologiją ir etiką“ skaitė Prancūzijos menų terapijos federacijos atstovė Irina Katz Mazilu. Prie jos prisidėjo ir VDA Kauno fakulteto docentas Stasys Mostauskis, kuris konferencijos dalyvius supažindino su dailės terapijos istorija pranešimu „Dailės terapijos priešistorė – meninės pastangos virsmas ligos simpiomų ekranu“.

    Apie žmogaus regos lauko ir realybės suvokimo subtilybes pranešimą „Regimojo suvokimo sudėtingumas“ parengė ir LSMU biologinių sistemų ir genetinių tyrimų instituto darbuotojai – doc. Dr. A. Bielevičius, prof. A. Bertulis ir prof. A. Bulatovas. Iš kart po to, profesorius Haroldas Gruberis iš Vokietijos pristatė pranešimą „Dailės terapija onkologijoje. Mokslinių tyrimų ir praktikos aspektai“, kurio metu papasakojo apie dailės terapijos sėkmės istorijas bei šių metodų taikymą su onkologijos pacientais.

    LSMU reabilitacijos klinikos daktarė Audronė Brazauskaitė, kuri kartu yra ir viena iš konferencijos organizatorių, skaitė pranešimą „Dailės terapijos procesas kaip pirminių tarpasmeninių santykių įsisąmoninimo galimybė“, o tuo tarpu profesorė Sally Skaife iš Didžiosios Britanijos klausytojus supažindino su dailės terapija ir intersubjektyvumu.

    Pirmosios dienos pranešimus vainikavo Lietuvos dailės terapijos asociacijos atstovės Aldonos Dapkutės pranešimas „Kūnas-medis: augimo galimybės“.

    Antroji konferencijos diena prasidėjo nuo sudėtingo bei informatyvaus estės Eha Ruutel pranešimo „Grupinės dailės terapija su pacientais, sergančiais fibromialgija. Pilotinės studijos apžvalga“. Po to sekė pranešimas „Šiuolaikinis tabu – mitas ritualas. Ritualų svarbos kasdieniniame gyvenime atskleidimas“, kurį skaitė profesorė iš Belgijos Jan Vandromme.

    VDA Kauno fakulteto daktarė Jovita Varkulevičienė konferencijos dalyvius supažindino su socialine meno praktika bei tapyba – asmeninės kūrybos kontekstais, o tuo tarpu jos kolegė Vaida Adomaitienė skaitė pranešimą „Dailės terapija psichiatrijos dienos stacionare: kodėl svarbu pacientams atrasti meno kalbą?“.

    Didžiosios Britanijos mokslų daktaras Janek Dubowski susirinkusiems pasakojo apie Jungo analizę bei dailės psichoterapiją. Vibeke Skov iš Danijos skaitė pranešimą „Gėda ir kūrybiškumas. Nuo afekto link individuacijos“.

    Mokslų daktarė iš Škotijos Sheena McGregor skaitė pranešimą „Dailės terapija su vaikais, sergančiais širdies ligomis“, o konferenciją pabaigė svečias iš Didžiosios Britanijos Dominik Havsteen-Franklin su pranešimu „Fenomenologiniai tyrinėjimai dailės psichoterapijoje: žinojimas, nežinojimas ir būtis“.

    Tarpuose tarp pranešimų konferencijos dalyviai galėjo susipažinti su stendiniais pranešimais, esančiais greta konferencijų salės.

    Apie Dailės terapiją Lietuvoje

    Dailės terapijos studijų programa Lietuvoje vykdoma jau nuo 2013 metų. Tai dviejų aukštųjų mokyklų bendras darbo vaisius – čia kartu dirba ir studentus ruošia LSMU slaugos fakulteto ir VDA Kauno fakulteto dėstytojai. Nuo studijų programos sukūrimo į realią darbo rinką išleistos jau dvi kartos studentų, o šiemet magistro laipsnius apgins ir trečioji Dailės terapijos magistrantų karta.

    Iki 2013 m. pirmieji dailės terapijos entuziastai mokėsi svarankiškai. Šiemet Lietuvos dailės terapijos asociacija švenčia 20 metų veiklos sukaktį, pernai buvo suteikti 11 narių dailės terapeuto profesijos pradininko statusas. 2016 m. LSMU dailės terapijos programa tapo pilnateise ECARTE (Europos menų terapijos mokymų konsorciumo) nare.

    Iki 2013 m  pirmieji dailės terapijos entuziastai  mokesi savarankiškaI. Šiemet Lietuvos dailės terapijos asociacija švenčia 20 metu veiklos sukakti, pernai buvo suteikti 11 nariu dailės terapeuto profesijos pradininko satusas. 2016 m LSMU ir VDA KF dailes terapijos programa tapo pilnateise ECARTE (EUROPOS MENU TERAPIJU MOKYMO KONSORCIUMAS) nare.

    Dailės terapijos specializacija leidžia vykdyti sveikatinimo, reabilitacijos ir profilaktikos programas dailės terapijos priemonėmis, tobulinti dailės terapijos metodus ir kurti naujus. Dailės terapeutai, įgiję medicinos ir sveikatos magistro kvalifikacinį laipsnį, gali tęsti studijas doktorantūroje, dėstyti aukštosiose mokyklose, panaudoti savo žinias dirbdami reabilitacijos, sanatorinio gydymo įstaigose, psichikos sveikatos centruose, asmens sveikatos priežiūros įstaigose, krizių pagalbos centruose, socialinių paslaugų arba specialaus ugdymo įstaigose, savanoriško darbo ir privačiame sektoriuose.