VDA Kauno fakulteto organizuojamose dizaino kūrybinių dirbtuvių „New IDeA 2020“ metu studentai kūrė turistinį ženklą Prienų kraštui.

Dirbtuvėse dalyvavo II, III ir IV kursų Grafinio dizaino studentai, o jų komandas kuravo dėstytojai doc. Andrejus Repovas, doc. Aurimas Švedas, lekt. Egidijus Valentinavičius ir kviestinė mentorė, dizaino specialistė Evelina Baniulytė.

Dirbtuvių rezultatai paaiškėjo tik po intensyvios kūrybinės savaitės, įvykus visų 35 turistinių ženklų idėjų pristatymui projekto partneriams – Prienų rajono savivaldybės ir Prienų kultūros ir laisvalaikio centro vadovams. Po ilgo svarstymo išrinkti net septyni logotipai, geriausiai komunikuojantys Prienų krašto išskirtinumus. Dabar šie logotipai pristatomi Prienų krašto gyventojams su prašymu balsuoti ir išrinkti tą vienintelį, labiausiai atskleidžiantį tikrąją Prienų dvasią.

Turistiniai ženklai favoritai

Projekto „New IDeA 2020“ partneriai Prienų rajono savivaldybė ir Prienų kultūros ir laisvalaikio centras išsirinko septynis jiems labiausiai patikusius studentų kurtus logotipus, iš kurių po atviro balsavimo išsirinkus vieną, kuris bus naudojamas Prienų vizualinėje komunikacijoje. Kviečiame susipažinti su šių atrinktų septynių studenčių logotipais ir jų pritaikymu (nuotraukų galerijoje), remiantis išsamia Prienų krašto analize, traukos objektų paieška, skirtingų motyvų jungtimis bei laisva interpretacija.

Deimantė Sauserytė 

Kintantis, modulinis logotipas su gamtiniais motyvais, Prienų rajono akcentais. Kintamumas simbolizuoja aktyvų laisvalaikį, judėjimą, kuris rodo lankytinų vietų Prienų rajone gausą ir įvairovę, kviesdamas žiūrovą užsukti ir viską pamatyti pačiam. Aplink Prienus kiekvienas!

Eglė Baltrušytė Baltrušaitytė

Prienų gamtos motyvai šiame logotipe pavirsta subtiliomis, ranka pieštomis linijomis, kurios yra sujungtos viena negriežta forma. Norint išlaikyti natūralumo ir švelnumo nuotaiką, naudojamos šviesios akvarelinės spalvos. Pasirinkti gamtos, tilto, piliakalnių ir gausybė kitų motyvų vaizduojami raštais, todėl gali būti lanksčiai pritaikomi ir naudojami reikiamai grafikai kurti. Visuose variantuose logotipą vainikuoja paukštis-sklandytuvas — neabejotinas Prienų simbolis.

Prienai: atrask, pažink, pajausk...

Emilija Janonytė

Pagrindinis logotipo tikslas: išskirti Prienų regijono privalumus, patraukiausias krašto dalis ir jas reprezentuoti vizualiame sprendime. Ženklą sudaro keturios skirtingos ikonėlės, kurios atspindi šio krašto gamtą, istoriją, kultūrą ir čia galimas patirti pramogas. Ikonėlės atspindi stilizuotus Prienų kraštą reprezentuojančius objektus: sklandytuvą, Lietuvių liaudies simbolį — ratą, Išlaužo žuvį ir Nemuno vagą. Šios keturios ikonėlės turi atskirą spalvos žymėjimą ir kintamą šūkio sistemą, kurią galima pritaikyti krašto atrakcijoms reklamuoti ir reprezentuoti. Prienai — tai tikra, Prienai — tai įvairu, Prienai — tarsi gryno oro įkvėpimas.

Gabrielė Meškytė

Šiltas, bet žaismingas, spalvingas ir dinamiškas logotipas. Jame vaizduojami Prienų krašto akcentai, išskirtinumai, lankytinos vietos, ilgaamžės tradicijos. Stilizuotose raidėse galima atpažinti sklandytuvą, piliakalnius, bitininkystės, midaus bei Nemuno kilpų motyvus.

Prienai — atrask kraštą!

Greta Gilvanovaitė (1 variantas)

Žaismingas, spalvingas, kompleksinis logotipas su spalviniais plotais simbolizuojančiais skirtingas Prienų asociacijas. Melyna — Nemunas; geltona — tradicijos, amatai; žalia — gamta, piliakalniai. Logotipe aptiksite ir visiems puikiai pažįstamą šio krašto simbolį — sklandytuvą. Nuo nuotaikingos linijų plastikos iki ūpą keliančių spalvų, viskas šiame logotipe sako — „Keisk liūdesį į judesį!“

Greta Gilvanovaitė (2 variantas)

Gyvas, jausmingas, labai lengvai interpretuojamas ir daugelyje sričių tinkantis logotipas. Nemuno arba akrobatinė kilpa susitapatina su „e“ raide sukurdama vizualų žaismą be pridėtinių spalvų. Prienai išties sujungia!

Rūta Rancevaitė

Logotipo inspiracija yra Prienų rajoną garsinantis sklandytuvų sportas. Tai yra drąsus ir ryškus ženklas. Kylanti linija simbolizuoja ne tik sklandymą, bet ir keliavimą bei turizmą. Ryški raudona spalva pabrėžia ekstremalų sportą, drąsą, nuotykius bei aistrą, išreikštus logotipo šūkio — „Kylam kartu!”

Daugiau apie dizaino kūrybines dirbtuves „New IDeA 2020“

Projektą iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba.