„Šv. Jurgio“ atvaizdas, Loreta Švaikauskienė

Spalio 2 d. Dubingių Šv. Jurgio bažnyčioje vyko šventė Šv. Jurgio atvaizdo įkeldinimo proga. Atvaizdą Šv. Jurgio altoriui sukūrė Vilniaus dailės akademijos Kauno fakulteto Tekstilės meno ir medijų studijų programos dėstytoja doc. Loreta Švaikauskienė. Menininkė džiaugiasi, jog daugiau kaip penkerius metus užtrukęs kūrybinis procesas baigtas ir Šv. Jurgio atvaizdas pagaliau papuošė Šv. Jurgio bažnyčią, pagal kurios pavadinimą pasirinkta ir minėto atvaizdo tematika.

Istoriniame Dubingių miestelyje tęsiama graži mecenatystės tradicija, kurios iniciatoriai Aurelija ir Aurelijus Rusteikos. Iš privataus fondo atstačius, prieš kelis dešimtmečius sudegusią bažnyčią, nutarta pasirūpinti ir vidaus įrengimu, kitomis šventovei būdingomis relikvijomis. Tam pasitelkti žinomi bei pripažinti šalies menininkai - VDA Kauno fakulteto dėstytojai.

Prof. Alfonsas Vaura Dubingių Šv. Jurgio bažnyčioje, ant sienos už altoriaus stalo, sukūrė skulptūrinę kompoziciją „Prisikėlęs Kristus“ (2019 m.). Siekdamas įgyvendinti, iš plokštumos išnyrančios, figūros idėją menininkas pasirinko horeljefinę skulptūrą, kuomet vaizdas iš plokštumos yra iškilęs daugiau kaip per pusę savo tūrio.

Prof. Vladas Oržekauskas sukūrė Kryžiaus Kelio stočių (stacijų) ciklą, kurį sudaro keturiolika kūrinių (2017 m.). Menininkas rėmėsi nežinomo autoriaus dažyto medžio bareljefų kompozicijomis, taip siekdamas išvengti savo autorystės sakralinėje temoje. Panaudojant skaitmeninę grafiką ir sublimacinę spaudą vaizdai perkelti ant rankų darbo audeklo.

Kuriant Šv. Jurgio atvaizdą doc. Loretai Švaikauskienei viso kūrybinio proceso metu teko daug ieškoti, analizuoti ir studijuoti.

Kūrybinis procesas prasidėjo nuo ikonografijos studijų, analogų rinkimo ir jų analizavimo. Kompozicijos kūrimas, eskizavimas, vėliau projektavimas, pareikalavo nemažai plastinio sprendimo paieškų, anatomijos studijų (žirgo, drakono). Sekantis etapas buvo sustatytą kompoziciją pervesti į tekstilinę kalbą ir iš minkštų medžiagų sukurti reljefus, kuo įtaigiau ir tiksliau perteikiant visas būtinas kompozicijos dalis. Šis darbo etapas pareikalavo daug eksperimentų ir laboratorinių darbų. Po visų ieškojimų pavyko atrasti savo autorinę techniką, kuri leido visas kompozicijos dalis atlikti tiksliai, žaisti su reljefo aukščiais ir tūriais. Tekstilės auksavimas irgi pareikalavo daug eksperimentų, konsultacijų, cheminių, fizikinių žinių ir praktinių įgūdžių.

doc. Loreta Švaikauskienė

Menininkė taip pat naujai apipavidalino ir XVII a. Šv. Marijos su kūdikiu paveikslą, kuris su Šv. Jurgio atvaizdu bažnyčioje sudaro simetrišką altorių kompoziciją.