Net 16 Vilniaus dailės akademijos dėstytojų iš Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Telšių fakultetų 2023 m. rudens semestro metu dalyvavo skaitmeninių kompetencijų kėlimo projekte „EdTech“, kurio metu vyko intensyvūs 66 val. trukmės mokymai. Išklausę mokymus, dėstytojai rengė skaitmenines mokymo priemones (SMP), kurias studentai galės išbandyti artimiausiu metu.
Apie projektą
Projektas „Skaitmeninė švietimo transformacija („EdTech“)“, skirtas skatinti švietimo inovacijų, grįstų skaitmeninėmis technologijomis, diegimą švietimo sektoriuje, sudarant sąlygas inovacijoms kurti ir bandyti ugdymo įstaigose, konsultacijoms teikti pasitelkiant technologijų žinių turinčius ir su sukurtomis priemonėmis gebančius dirbti dėstytojus inovatorius ir ekspertus, kurie teiks pagalbą švietimo įstaigoms ir pedagogams, susiduriantiems su sunkumais naudojantis technologijomis ir skaitmeniniais ištekliais.
Įgyvendinant projektą siekiama sudaryti sąlygas švietimo sistemai veikti efektyviau bei gerinti mokymosi rezultatų kokybę pasitelkiant švietimo technologijas ir skaitmenines inovacijas. Projektas įgyvendinamas visos Lietuvos mastu kartu su Nacionaline švietimo agentūra.
Nuotr. iš prof. Audriaus Klimo SMP „Tipografika“
Vilniaus dailės akademijoje šiame projekte dalyvavo 16 dėstytojų iš Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Telšių fakultetų. Dalyviai: doc, dr. Vaida Almonaitytė- Navickienė, lekt. Karolis Bakūnas, prof. Ramūnas Banys, doc. Artūras Burba, lekt. Sigita Česnauskienė, lekt. Donatas Inis, Nerijus Jonkus, prof. Audrius Klimas, doc. Denis Orlenok, doc. dr. Vygintas Orlovas, lekt. Donatas Repeika, prof. Žydrutė Ridulytė, lekt. Justinas Semčenkaitė, lekt. Airidas Skublickas, doc. Justė Tarvydienė, doc. Egidijus Valentinavičius.
„Projekto pradžioje buvo daug nežinomybės, tačiau dėstytojų motyvacija ir mokymų vedėjų profesionalumas greitai užpildė visas spragas. Tikiu, kad sukurtos mokymo priemonės palengvins dėstytojų kasdienybę, padės lengviau prisitaikyti prie nenumatytų situacijų, o studentai galės greičiau įsisavinti patraukliai pateiktą informaciją”- teigia projekto vadovė Dizaino inovacijų centro direktorė Audronė Drungilaitė.
Nuotr. iš doc. dr. Vaidos Almonaitytės-Navickienės SMP „Europos kultūros kontekstai: fotografija“
Apie mokymus
Dizaino inovacijų centro organizuotų mokymų metu dėstytojai susipažino su turinio kūrimo įrankiais: „Miro“, „E-pub“, „Gravity Sketch“, mokėsi vaizdo įrašų kūrimo ir redagavimo. Daug dėmesio skirta „VDA Moodle mokymosi aplinka“ mokymams, skirtingo lygio bendradarbiavimo gebėjimus ir kūrybinį mąstymą skatinančių užduočių kūrimui, turinio struktūrai, dalyko dizaino metodologijos taikymui. Susipažinta su dirbtinio intelekto galimybėmis ir informacijos pateikimu žmonėms su specialiais poreikiais. Mokymai truko 66 valandas.
Nuotr. iš lekt. Airido Skublicko SMP „Metalo technologijos“
Doc. dr. Vaida Almonaitytė Navickienė dalinasi įspūdžiais: „Dizaino inovacijų centro rengti skaitmeninimo kursai buvo išsamūs ir įvairiapusiški. Daugelį pristatytų priemonių („VDA Moodle mokymosi aplinka“, „Miro“, fotografijų redagavimas, pasitelkiant dirbtinį intelektą) jau naudoju, o paskaitai sukurtas plytelių karkasas tapo atskaitos tašku ateities mokymams, kurį galiu plėtoti bei tobulinti. Skaitmenizuotą mokymosi priemonę ir joje sukurtas užduotis ypač naudinga integruoti vedant paskaitas užsieniečių kursui.“
Nuotr. iš doc. Justės Tarvydienės SMP „Šiuolaikinės mados istorija XX a.“
Kviečiame projekto rezultatų pristatyme dalyvauti balandžio 25 d. 15 val. Prisijungimo Zoom nuoroda.
Dėstytojai, kurie norėtų patobulinti savo skaitmenines kompetencijas kviečiami dalyvauti „VDA Moodle virtuali mokymosi aplinka“, kurie vyks balandžio 5 d. ir balandžio 12 d. 14:00; registracija į mokymus čia.
Nuotr. iš doc. dr. Vyginto Orlovo SMP „Transformation of artistic expression. Relations of sound and image“
Projektas „Skaitmeninė švietimo transformacija“ įgyvendinamas pagal ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, finansuojamą Europos Sąjungos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės „NextGenerationEU“ lėšomis.