Birželio 3 d. VDA Kauno fakulteto Grafinio dizaino magistrantūros I kurso studentė Deimantė Malūnavičiūtė vedė neformalią pamoką Kauno S. Dariaus ir S. Girėno gimnazijos mokiniams. Pasidalinti patirtimi ir praplėsti moksleivių žinias studentę pakvietė grafinio dizaino mokytoja ekspertė Gražina Šutienė.
Pamokoje Deimantė pristatė savo magistrantūros baigiamojo darbo tyrimą „Edukacijos priemonių dizaino poveikis miško ekosistemos pažinimui“ ir pasidalino prisiminimais iš žaliojo dizaino konkurso “Become an awakener”, kuriame 2014 m. buvo apdovanota už kūrinį – kėdę iš antrinių žaliavų. Taigi ekologijos ir bendradarbiavimo temos yra vienos pagrindinių Deimantės kūrybos ašių jau gana senai.
Nors atsisėsti į pedagogo kėdę Deimantei teko pirmą kartą, ji viliasi, kad ne paskutinį, nes tai ne tik naudinga patirtis, bet ir labai prasminga.
Pamoka Deimantei paliko daugybę gerų įspūdžių, tačiau teko ir kiek nustebti susidūrus su netikėtu iššūkiu, kaip išjudinti nedrąsius mokinius ir įtraukti į aktyvią diskusiją. Deimantė greitai suprato, kaip svarbu pamokoje sukurti gerą emocinę būseną, pelnyti pasitikėjimą ir jos pačios žodžiais tariant „užimti bičiulės poziciją“.
Moksleiviams pristačiusi savo magistrantūros baigiamojo darbo tyrimą, Deimantė atskleidė ir daug kūrybinio proceso subtilybių: kaip svarbu įsigilinti į temą, problematiką, atlikti analizę, o iškilus klausimams, ieškoti tyrinėjamos srities specialistų. Anot Deimantės, būtent čia prasideda bendradarbiavimas ir kūrybiškas problemų sprendimas.
Studentė pabrėžė, kaip svarbu darbo procese savo idėjas jungti su dėstytojų, mokytojų ir mokslininkų žiniomis, taip pat bendradarbiauti su kolegomis, grupiokais: „Šie ryšiai praturtina kūrybinę tėkmę, kuriant vizualias priemones svarbiems visuomenės pokyčiams, sujungę savo stipriąsias puses, galime pasiekti puikių rezultatų“.
Svarbus mokyklos vaidmuo
Deimantė jau seniai gilinasi į ekologines problemas ir savo darbuose sprendžia, kaip kūrybiškai gerinti ekologijos žinių prieinamumą ir šviesti visuomenę. Paklausus jos, kodėl svarbu mokyklose apie tai kalbėti, ji atsakė: „Šiandien yra būtina gerai suvokti ekologines problemas ir jų priežastis, o mokykla atlieka labai svarbų vaidmenį perteikiant vertybes ir padedant suprasti pasaulį, kuriame gyvename. Moksleiviai yra besiformuojančios asmenybės, todėl ir yra labai svarbu kalbėti apie šiandien aktualias problemas ir galimas jų pasekmes.“
Pamoka ir moksleiviams, ir mokytojai taip pat paliko gerus įspūdžius ir sužadino norą sužinoti dar daugiau. Deimantė buvo pakviesta sugrįžti ir kitais metais ir pasidalinti praktinėmis žiniomis kūrybinių dirbtuvių formatu.
Parengė Dizaino katedros koordinatorė Vaida Tamoševičiūtė.