Kas yra dizainas ir kodėl jis yra reikalingas
Dizainas – yra kūrybinis procesas, sprendžiantis socialines, kultūrines ir ekonomines problemas, jungiantis kūrybiškumą, technologijas ir vadybą, jo rezultatas yra produktas ar paslauga.
Dizainas apima vizualiosios komunikacijos dizainą (pakuotės dizainą, knygų dizainą, interaktyvųjį dizainą, šrifto dizainą, iliustracijos dizainą, ženklodaros arba ženklinimo dizainą, reklamos dizainą, leidybos dizainą ir kt.) bei produkto dizainą (baldų dizainą, pramoninį dizainą, mados ir tekstilės dizainą, transporto dizainą, interjero dizainą ir kt.).
Kūrybinių ir kultūrinių industrijų (KKI) sektoriaus pamatas, kuriantis didžiausią pridėtinę vertę, yra žmogiškasis kapitalas, intelektinė veikla, todėl kūrybinis sektorius gerokai skiriasi nuo kitų ekonomikos sektorių ir pasižymi savybėmis, teigiamai veikiančiomis socialinį ir ekonominį klimatą. Kūrybiškumas apskritai laikomas tvaraus, pažangaus ir subalansuoto augimo varomąja jėga.
Jungtinės Karalystės Dizaino Tarybos (Design Council UK) 2018 m. atliktas tyrimas parodė, kad: 1 EUR investicija į dizainą padidina pardavimo pajamas 20 EUR, grynąjį veiklos pelną – 4 EUR, o eksportą – 5 EUR.
Dizainas yra XXI a. verslo modelis (John Kampfner, Kūrybinių industrijų federacijos vadovas).