Vilniaus dailės akademija, siekdama ir toliau stiprinti savo įvaizdį Šiaurės-Baltijos šalyse bei skatindama VDA tarptautiškumo plėtrą, 2024 m. balandžio mėn. 22-28 d. įgyvendino dar vieną KUNO intensyvios programos tarptautinį projektą „Kultūros ir gamtos sąveika II“ (Interaction Between Culture and Nature II).
VDA studijų prorektorės dr. Ievos Pleikienės inicijuotas projektas, skirtas kuratorystės studijų programų studentams, jau antrą kartą įgyvendinamas kartu su Latvijos ir Estijos dailės akademijomis. Šiais metais projektas vyko išskirtinėje renesanso epochos Panemunės pilyje.
Iš penkių skirtingų universitetinių meno mokyklų (Vilniaus dailės akademijos, Estijos dailės akademijos, Latvijos dailės akademijos, Helsinkio menų universiteto bei Trondheimo dailės akademijos) susirinkusiems keturiolikai studentų buvo sukurta proga dirbti tarptautinėje komandoje. Kuratorystės patirtimis su jais dalinosi dėstytojai dr. Marius Daraškevičius, dr. Julija Fomina (VDA), Triin Metsla (EKA), Antra Priede (LDA), bei Kitija Vasiļjeva (LDA).
2022 m. studentai tyrinėjo Nidos vietinių gyventojų gyvenimo būdo ypatumus ir iššūkius, žmogaus sukurtą ir tebekuriamą aplinką, o taip pat vietos gamtą. Remiantis gautomis žiniomis ir asmeninėmis patirtimis, studentų grupės sukūrė į šią ypatingą vietą orientuotus kuratorinius projektus, kuriuos būtų galima įgyvendinti VDA Nidos meno kolonijoje.
Šių metų intensyvaus kurso programoje - ekskursijos po Panemunės pilį ir jos apylinkes (Raudonės pilį ir parką, Veliuonos dvarą ir parką, Belvederio rūmus, Grybo muziejų Jurbarke), o taip pat - lektorių, kuratorių, meno prodiuserių iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos paskaitos bei studentų darbas grupėse. Programa sudaryta atsižvelgiant į pagrindinį šio kurso tikslą - sukurti gaires būsimoms parodoms Panemunės pilyje. Susipažinimas su Panemunės pilies kompleksu, ir jo apylinkėse esančių paveldosaugos ir kultūros objektų istorija, įveiklinimo strategijomis, parodomis bei gerųjų pavyzdžių iš kitų šalių analizė yra vertingi mokymosi būdai, galintys ne tik padėti geriau suprasti istorinius ir kultūrologinius kontekstus, bet ir pasisemti idėjų galimiems Panemunės pilies parodų kūrimo scenarijams.