Vilniaus dailės akademijos Kauno Fakulteto Grafikos katedros pirmojo aukšto foje vyksta išskirtinė paroda „Nugyventas laikas“. Joje pristatomos garsaus ispanų menininko, pristatančio Torregar slapyvardžiu, kinišku rašalu popieriuje nutapytos garsių žmonių laidojimo kaukės. Serijoje kūrinių menininkas užfiksavo bėgančio laiko pokyčius žmogaus veide. Šie darbai sukurti, tyrinėjant mirties kaukes, kurias menininkas rado aplankęs daugybę Europos muziejų.

Menininko kūriniuose esama ir istorinių asmenybių veidų. Tarp paminėtinų įžymybių - matematiko ir fiziko Blaise'o Pascalio (Blezo Paskalio), kompozitorių Gustavo Mahlerio (Gustavo Malerio), Josepho Haydno (Jozefo Haidno), Richardo Wagnerio (Richardo Vagnerio) ar Ludwigo van Beethoveno  (Liudvigo van Bethoveno) veidų įspaudai.

Tačiau, pasak paties Torregar,  parodoje bene ryškiausia – nežinomos moters kaukė. „l'Inconnue de la Seine“ („Nežinoma Senos moteris“) buvo rasta 1880 metais pro Paryžių tekančios upės dugne. Jauna moteris, kurios dailus veidas taip sužavėjo skrodimą atlikusį koronerį, kad šis nusprendė „įamžinti“  jos veidą, vadinamąja mirties kauke. Įdomu, jog vėliau šie veido bruožai tapo savotiška, nors ir makabriška, grožio ikona. Pasak autoriaus, tikėtina, kad būtent šis veidas tapo pirmųjų medicininių manekenų prototipu, naudotų pirmosios pagalbos kursų metu. 

Nors parodoje eksponuojamos mirties kaukės gali pasirodyti itin panašios, pasak parodos autoriaus, įsižiūrėjus - jos labai skirtingos, o kiekviena jų liudija unikalius, išskirtinius gyvenimo pėdsakus. Torregar sąmoningai nutyli, kieno būtent veido įspaudą mato parodos lankytojas, leisdamas jam pačiam tirti ir nustatyti kaukės savininką.  

Mursijos meno kritikas Pedro A. Cruz Sánchezas, kalbėdamas apie Torregar parodą Kaune sako, kad visi šio menininko darbai yra bėgančio laiko fiziniai ir etiniai pėdsakai. „Individo būtis liejasi jo veido bruožuose, jo akyse, lūpose, kiekvienoje raukšlėje ar odos struktūroje“, - sako Pedro A. Cruz Sánchezas, pabrėždamas, kad tam tikra prasme ispanų menininkas reflektuoja „veido kaip pažeidžiamumo“ idėją, kurią iškėlė iš Lietuvos kilęs prancūzų filosofas Emmanuelis Levinas. „Ši žmogiškosios egzistencijos trapumo būsena slypi veido nuogume, o tai yra pati atviriausia ir sąžiningiausia kūno dalis komunikuojanti mums apie patį jo savininką, jo būties slėpinį, liudijanti apie nesuklastojamą tikrovės pėdsaką. Torregaro požiūriu, kiekvienas veidas veikia lyg laiko tapatybės epifanija“, - sako Pedro A. Cruz Sánchezas .

Torregar yra iš Mursijos regiono kilęs menininkas José Antonio Torregrosa García. Jis baigė Valensijos politechnikos universiteto San Karloso fakulteto Vaizduojamųjų menų studijas, ten apgynė ir daktaro disertaciją. Šiuo metu menininkas yra tapybos katedros docentas Mursijos Universiteto Dailės fakultete. Torregar yra surengęs daugiau nei 50 personalinių parodų reikšmingose parodų erdvėse, sulaukęs pripažinimo ir solidžių apdovanojimų Ispanijoje bei už jos ribų.

Parodą Lietuvoje kuruoja Ina Minduz (Ina Mindiuzenko Riatsep) - ukrainiečių ir estų kilmės kuratorė ir menininkė, gimusi Kaune ir šiuo metu gyvenanti Mursijoje (Ispanija). Menininkė yra Vilniaus dailės akademijos Kauno fakulteto alumnė.

Ši paroda tai  VDA Kauno fakulteto ir Inos Minduz vaisingo kūrybinio bendradarbiavimo dalis. Parodą „Nugyventas laikas“  iki balandžio 30-osios dar galimą pamatyti VDA Kauno fakulteto Grafikos katedros I aukšto fojė (Muitinės g. 4).