Vilniaus dailės akademijoje lankėsi garbūs svečiai iš garsiosios Izraelio Bezalel meno ir dizaino akademijos.  Žymus Izraelio skulptorius ir profesorius Sasha Serber, kartu su Bezalel akademijos Keramikos ir stiklo katedros vedėja Yael Atzmony, VDA studentams surengė kūrybines dirbtuves, kurios vyko Vilniaus ir Telšių fakultetuose.  

Sasha Serber kūrybai būdingi klasikiniai skulptūros metodai. Menininko instaliacijos yra masyvios, sukurtos taikant įvairias technikas. Ryškus skulptoriaus kūrybos bruožas - medžiagos netikrumas bei paviršių skirtingumas, kuriantis iliuziją bei tirpdantis ribą tarp skulptūrų instaliacijų bei realių jos formų. Tad Sasha Serber kūryboje svarbią vietą užima ir medžiagos iš kurių lipdomi kūriniai. Menininkas kūrybos procese naudoja plastikus, polistireną ar silikoną. Būtent pastaroji polimerinė medžiaga ir tapo VDA studentams surengtų kūrybinių keramikos dirbtuvių „moliu“.

Profesorius Sasha Serber dėsto ne tik Bezalel meno ir dizaino akademijoje, bet ir Shenkar inžinerijos, dizaino ir meno mokykloje Ramat Gane. Izraelyje jis yra pelnęs gausybę apdovanojimų bei prizų, o jo kūrybą galima  pamatyti įvairiuose Izraelio bei kitų šalių muziejuose ar akademinėse erdvėse.

Vizito Lietuvoje ir laisvu nuo kūrybinių dirbtuvių metu, pakalbinome profesorių Sashą Serber.

Gerbiamas Profesoriau, kaip jaučiatės, lankydamasis čia Lietuvoje? Atvykote pagal Erasmus + mainų programą, tad smalsu sužinoti, kodėl turėdamas gan platų pasirinkimą, savo turtinga patirtimi panorote pasidalinti būtent su Vilniaus dailės akademijos bendruomene?

Pirmą kartą į VDA atvykau rugsėjį ir įsimylėjau žmones bei miestą. Žvelgiant iš profesinės pusės, VDA yra išskirtinai profesionali. Keramikos katedra yra labai pažangi ir gali pasiūlyti didelę įrankių bei įrangos įvairovę. Su Jūsų akademija labai patogu bendrauti, o bendradarbiavimas su Tarptautinių ryšių skyriumi buvo išskirtinai puikus - atsakymai į man iškilusius klausimus buvo pateikti greitai ir profesionaliai.  Be to, jaučiuosi čia labai laukiamas. Jaučiu paramą iš rektorato ir džiaugiuosi, kad jis kuria tvirtus ryšius su Bezalel akademija. Dirbti Keramikos katedroje sąlygos yra puikios, o katedros vadovybė - labai profesionali. Taigi meilė šiai vietai ir šiltiems žmonėms bei aukšto lygio profesionalai lėmė tai, kad noriu atvykti dėstyti ir dalintis savo profesine patirtimi.  

Kokį įspūdį Jums palieka Vilniaus dailės akademija, jos bendruomenė. Ar Bezalel ir Vilniaus dailės akademijos kažkuo panašios?

VDA ir jos bendruomenė paliko patį geriausią įspūdį.  Mane sužavėjo Jūsų tradicijos ir kultūra, menai ir amatai. Man labai patiko Vilniaus dailės akademijos struktūra su daugybe fakultetų, akcentuojamos erdvės parodoms, atvirumas projektams, rezidencijoms. Jūsų bendruomenė ne tik labai profesionali, bet ir draugiška bei svetinga.  Manau, kad Bezalel ir VDA labai skiriasi. Matyt, vienintelis bruožas siejantis abi organizacijas yra tas, kad jos abi yra vadinamos akademijomis.  

Į darbo grupes pakvietėte mūsų Akademijos studentus. Kokį įspūdį paliko darbas su jaunaisiais mūsų šalies kūrėjais?

Susidarė įspūdis, kad Jūsų studentai yra motyvuoti, ištroškę žinių ir kūrybinio proceso. Jie labai kantrūs. Deja, mūsų kūrybinės dirbtuvės buvo gan trumpos ir labiau priminė pristatymą, tad neturėjau  galimybės geriau pažinti Jūsų studentų.

Keramika yra viena seniausių žmonijos meno ir saviraiškos sričių, tačiau nei estetinė, nei funkcinė jos paskirtis, atrodo, nepraranda aktualumo net ir šiais aukštųjų technologijų laikais. Kaip manote, kur slypi keramikos meno ilgaamžiškumo ir patrauklumo priežastys?

Žmogiška šiluma, intymus prisilietimas, grožis slypintis pačioje medžiagoje. Mano nuomone, dirvožemis yra ilgaamžiškesnis nei žmonės.

Ką galėtumėte patarti jaunam menininkui, kuris svarsto apie keramikos studijas VDA, bet dvejoja?

Nedvejokite. Tik pirmyn!