Jau tampa gražia ilgalaikio bendradarbiavimo tradicija dalyvauti Vidurio Europos Universitetų studijų mainų programoje, kurią nenuilstamai organizuoja Mariboro universiteto Technologijų fakulteto kolektyvas, profesorės, mokslų daktarės Jelkos Geršak iniciatyva. Šių metų 9-osios Tarptautinės Žiemos mokyklos ir Ceepus Dizaino savaitės 2024 tema „Transdiscipliniškumas: dizainas, mkslas ir technologijos“. Dalyvauti ir skaityti pranešimą konferencijoje tema „Kūrybos įrankiai: Mados portreto konceptas ir 3D struktūrinio modeliavimo metodas“ bei pravesti intensyvias, naujai parengtas kūrybines dirbtuves „Nuo mados portreto iki 3D aksesuaro dizaino“ buvo pakviestos Vilniaus dailės akademijos Mados dizaino katedros dėstytojos prof. Jolanta Talaikytė ir lekt. Rūta Kvaščevičiūtė-Mikalauskė. Intensyvios savaitės metu patirtimi ir kūrybinėmis idėjomis dalinosi dėstytojai ir studentai iš Slovėnijos, Čekijos, Vengrijos, Kroatijos, Serbijos, Lenkijos, Slovakijos Mados dizaino ir technologijų universitetų. Kūrybinių dirbtuvių eiga domėjosi ir parodą aplankė Slovėnijos televizija ir garbūs svečiai: Generalinis Ceepus sekretorius Michael Schedl ( Austrija), Zagrebo Universiteto Tekstilės technologijų fakulteto dekanė prof. dr. Anica Hursa Šajatovič ( Kroatija), Universiteto Novi Sad Aprangos ir tekstilės katedros vedėjas prof. dr. Vasilije M. Petrovič ( Serbija), Lodzės Technologijų universiteto tyrėja prof. asistentė Magdalena Owczarek ir kt.
Anot prof. dr. Jelkos Geršak, tarptautinės CEEPUS Žiemos mokyklos ir dizaino savaitės pradžia siekia 2012-uosius metus, kai Žiemos mokyklos koncepcija buvo sukurta taip, kad apimtų kūrybinį šiuolaikinio inžinerinio drabužių ir/ar kitų tekstilės formų dizaino spektrą plačiąja prasme. Toks požiūris leidžia apjungti skirtingas disciplinas, metodus ir teorijas, o realybę suvokti kaip visapusišką visumą per holistinio supratimo objektyvą. Tokios integracinės Žiemos mokyklos koncepcijos tikslas – sujungti mokslo ir meno disciplinas bei skatinti kūrybinį bendradarbiavimą tarp skirtingų universitetų ir šalių studentų. Esminis veiksnys yra atvirumas skirtingoms disciplinoms, įgalinantis mokslo, meno ir visuomenės sąveiką ir taip skatinantis naujų idėjų kūrimą bei pritaikymą realioje aplinkoje. Integracinė koncepcija paskatins ieškoti į vartotoją orientuotų naujų idėjų, akcentuojant tvarumą, socialinius aspektus, kultūros paveldą, taip pat estetinį ir emocinį patrauklumą.
Bendravimas ir dalyvavimas mainų programose neabejotinai stimuliuojantis ir naudingas, o keitimasis žiniomis bei patirtimi praturtina ir įkvepia.