• Naujienlaiškis
  • Atviroji dailės, dizaino ir architektūros mokykla

    Kostiumo dizaino kursų programa


    Dėstytojos

    Liucija Kvašytė
    Justina Semčenkaitė
    Gertrūda Ramūnaitė
    Goda Narijauskaitė


    Vieta ir laikas

    Susitikimai vyksta šeštadieniais nuo 10 iki 13val., Maironio g.3, 110 auditorijoje, VDA, D korpuse (“Titanikas”).


    Programą kuruoja

    Lekt. Justina Semčenkaitė
    j.semcenkaite@gmail.com


    Programos tikslai ir numatomi gebėjimai

    Parengiamųjų kostiumo dizaino kursų metu dalyviai susipažįsta su mados industrijos ir kostiumo dizaino studijų galimybėmis, išbando skirtingas kūrybines prieigas ir technikas, vysto estetinį suvokimą, užduočių pagalba lavina kūrybinius gebėjimus, kritinį mąstymą ir įgyja idėjų vystymo ir realizavimo įgūdžių, kuria dizainerio portfolio.

    Kursai skirti tobulinti meninę raišką ir įgūdžius integruojant naujas kūrybines technikas. Dalyviai gilinsis į kolekcijų kūrimo procesus ir skirtumus, išplės mados dizainerio specialybės suvokimo ribas, susipažindami su kolekcijos kūrimo procesu, komercine mada, mados iliustracija ir tvarios mados svarba ir prieigomis.

    Programa skirta paruošti mados dizaino studijų stojamiesiems egzaminams ir susikurti savo portfolio darbų aplanką.


    Mokymosi metodai

    Užsiėmimų trukmė - 4 akademinės valandos.
    Pirmoji valanda skirta išdėstyti temai, supažindinti su einamąja kurso dalimi ir pristatyti užduotį.
    Dvi akademinės valandos skiriamos tiesioginiam darbui su kurso dalyviais, kurį sudaro informacijos rinkimas ir analizė, kūrybinės pratybos, grupinis ir savarankiškas darbas, individualios konsultacijos.
    Paskutinė užsiėmimų valanda skirta bendram grupės atliktų užduočių aptarimui, diskusijoms ir pasiruošimui darbui namuose.


    Vertinimo būdai

    Vertinimo kriterijai priklauso nuo užduoties tikslo ir iškeltų uždavinių. Kiekvienas kurso dalyvis bus vertinamas individualiai, atsižvelgiant į pastangas, asmeninę pažangą ir užduoties keliamų tikslų vykdymą. Taip pat bus rengiami bendri darbų aptarimai.


    Mokomoji medžiaga ir techninės priemonės

    Teorinė dalis bus dėstoma vaizdo projektoriaus ir įvairios literatūros pagalba. Daug dėmesio skiriama informacijos analizei, tam kad asmuo ateityje gebėtų identifikuoti kokybiškus informacijos šaltinius. Praktinė dalis dėstoma tiesiogiai dirbant su kurso dalyviais ir jų atliekamais projektais, pasitelkiant vizualinės raiškos priemones, maketavimą ir diskusijas.


    Reikalingos kūrybinės priemonės

    • Popierius eskizavimui (A2/A4 formatas, storesnis piešimo ir akvarelės popierius) Paprasti, įvairių kietumų grafito pieštukai
    • Spalvoti pieštukai, flomasteriai, markeriai, geliniai rašikliai
    • Akvarelė, guašas, kreidelės, pastelė
    • Įvairių storių teptukai
    • Audiniai maketavimui
    • Įvairios koliažui reikalingos priemonės (žurnalai, spalvotas popierius, iškarpos ir medžiagų skiautės, atraižos, siūlai ir pan.)
    • Priemonės konspektavimui ir rašymui

    ! Apie reikalingas priemones bus pranešama iš anksto prieš susitikimą !


    Temos:

    Mados teorija ir praktika
    Eksperimentinė - kūrybinė kolekcija
    Komercinė kolekcija
    Figūros piešimas ir mados piešinys
    Mados žurnalistika ir komunikacija
    Stilizavimas
    Tvari mada
    Portfolio

    4-ių akademinių valandų (vieno susitikimo) darbo planas:

    • 1 val. temos išdėstymas
    • 2 val. praktinių užduočių atlikimas
    • 1 val. atliktų užduočių aptarimas, namų užduoties paskelbimas

    Mados žurnalistika ir komunikacija

    Praktinių ir teorinių užduočių pagalba, kurso dalyviai supažindinami su žurnalistika kaip mados industrijos atšaka. Lavinamas teksto suvokimas, informacinių šaltinių identifikavimas ir teksto formulavimas. Atskira šio segmento tema - įvaizdis ir komunikacija socialiniuose tinklų platformose.


    Kalendorinis darbo grafikas
    2019 metai

    Lapkričio 9 d. – trumpa mados istorija - teorija ir praktika. (Dėst. G. Narijauskaitė)
    Lapkričio 16 d. – mados objektų parodos lankymas su gidu ir analizė. (Dėst. G. Narijauskaitė)
    Lapkričio 23 d. – mada kaip antropologijos reiškinys ir vizualinė komunikacijos priemonė. Įvadas į mados psichologiją. (Dėst. G. Narijauskaitė)
    Lapkričio 30d. – figūros piešimo pagrindai. (Dėst. G. Ramūnaitė)
    Gruodžio 7d. – mados piešinys. Figūros stilizavimas, mados iliustracijos kūrimas. (Dėst. G. Ramūnaitė)
    Gruodžio 14d. – įvadas į eksperimentinės-kūrybinės kolekcijos įgyvendinimą. (Dėst. L. Kvašytė)
    Gruodžio 21d. – kūrybinės kolekcijos pagrindai. Koncepcijos plėtojimas ir moodboard’o sudarymas. (Dėst. L. Kvašytė)

    2020 metai (Gruodžio 22 - Sausio 17 atostogos)

    Sausio 18 d. – eksperimentinės kolekcijos kūrybinis procesas. (Dėst. L. Kvašytė)
    Sausio 25 d. – tolimesnių kūrybinės kolekcijos etapų vystymas. (Dėst. L. Kvašytė)
    Vasario 1 d. – mados dizaino sąvokos ir šaltinių analizė. (Dėst. J.Semčenkaitė)
    Vasario 8 d. – kūrybinės kolekcijos temos užbaigimas. (Dėst. L. Kvašytė)
    Vasario 15 d. – įvadas į komercinės kolekcijos kūrybos procesus. (Dėst. G. Ramūnaitė)
    Vasario 22 d. – kūrybinės kolekcijos pristatymas ir aptarimas. (Dėst. L. Kvašytė)
    Vasario 29 d. – komercinės kolekcijos asortimento sudarymas ir eskizavimas. (Dėst. G. Ramūnaitė)
    Kovo 7 d. – kolekcijos realizavimas pasirinktomis vizualinėmis priemonėmis, techniniai eskizai. (Dėst. G. Ramūnaitė)
    Kovo 14 d. –  komercinės kolekcijos temos užbaigimas, pristatymas ir aptarimas. (Dėst. G. Ramūnaitė)
    Kovo 21d. – stilistinių elementų pritaikymas dizainerio darbe. (Dėst. J.Semčenkaitė)
    Kovo 28d. – tvari mada – temos pristatymas, įvadas į temos užduotį. (Dėst. J.Semčenkaitė)
    Balandžio 4d. –  tvari mada – užduoties įgyvendinimas pasirinktomis priemonėmis, aptarimas, fotografavimas. (Dėst. J.Semčenkaitė)
    Balandžio 18d. – įvadas į komunikaciją ir jos prieigas dizainerio darbe. (Dėst. J.Semčenkaitė)
    Balandžio 25d. – įvadas į prekinio ženklo kūrimą. (Dėst. G. Narijauskaitė)
    Gegužės 2d. – prekinio ženklo plėtra ir vystymas. (Dėst. G. Narijauskaitė)
    Gegužės 9d. – aksesuarų kūrimas, apsilankymas dizainerės studijoje. (Dėst. G. Narijauskaitė)
    Gegužės 16d. – Įvaizdis socialiniuose tinkluose, teorija ir praktika. (Dėst. J.Semčenkaitė)
    Gegužės 23d. – bendra pavasario semestro darbų ir portfolio peržiūra.


    Eksperimentinė - kūrybinė kolekcija

    Šios kurso dalies metu dalyviai susipažįsta su eksperimentinės – kūrybinės kolekcijos kūrimo etapais. Lavinamas kūrybinis mados dizainerio mąstymas, drabužį suvokiant kaip meninį objektą.


    Komercinė kolekcija, prekinio ženklo kūrimas

    Dalyko metu dalyviai susipažįsta su komercinės kolekcijos koncepcija. Mokomasi kurti drabužius, atsižvelgiant į „nešiojamos mados“ reikalavimus. Gilinamasi į funkcionalumo, konstrukcijų, medžiagiškumo dermes.


    Mados teorija, praktika ir komunikacija

    Praktinių ir teorinių užduočių pagalba, kurso dalyviai su mados sąvoka ir prieigomis. Lavinamas teksto suvokimas, informacinių šaltinių identifikavimas ir teksto formulavimas. Atskira šio segmento tema - įvaizdis ir komunikacija socialiniuose tinklų platformose.


    Tvari mada

    Tvarios mados kurso metu pristatoma tvarumo sąvoka ir svarba mados industrijoje bei dizainerio darbe. Tvarumas pristatomas skirtingais ekonominiais, kultūriniais ir etiniais aspektais, tema įsisavinama individualių projektų pagalba.


    Apie dėstytojas

    Liucija Kvašytė - dizainerė ir stilistė, šiuo metu VDA dizaino srities doktorantė. Jos darbai pristatyti Vilniuje, Rygoje, Taline, Tartu, Minske ir Londone. Bendradarbiavusi su prekiniais ženklais „The Knotty Ones" ir „Audimas", pristačiusi peronalines parodas, kūrusi kostiumus spektakliams ir kino filmams.

    Justina Semčenkaitė - dizainerė, konceptualių mados objektų kūrėja. Baigusi bakalauro ir magistro studijas VDA kostiumo dizainoje katedroje, savo darbus pristačiusi Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Prancūzijoje. Bendradarbiavusi su lietuviškais prekiniais ženklais ir teatru.

    Gertrūda Ramūnaitė - drabužių dizainerė, baigusi dizaino bakalauro studijas Vilniaus dailės akademijoje 2015-aisiais metais. Darbo specifika - kasdieninės aprangos kūrimas nuo kolekcijos koncepcijos ir spalvyno iki konkrečių projektų produktų įgyvendinimui. Kolekcijos pristatytos Vilniuje ir kitose Baltijos šalyse.

    Goda Narijauskaitė -  VDA kostiumo dizaino katedros absolventė, turinti ilgalaikę patirtį mados industrijoje. Įkurusi prekinius ženklus “Make Heads Turn” ir “Supernormal” šiuo metu užsiima jų plėtra Lietuvoje ir už jos ribų.