• Naujienlaiškis
  • Programos anotacija. Programa skirta motyvuotiems moksleiviams besidomintiems Mados dizainu. Programos tikslas supažindinti su aprangos kūrimo pagrindais. Užsiėmimų metu bus mokomasi pagrindinių kompozicijos principų, žmogaus figūros piešimo pagrindų, lavinami gebėjimai kurti mados piešinį, perteikti drabužio medžiagiškumą, ieškoti individualios meninės išraiškos. Numatomos kūrybinės dirbtuvės VDA Telšių fakulteto Mados dizaino studijoje. Praktinių užsiėmimų metu moksleiviai turės galimybę maketuoti, konstruoti naujus bei eksperimentuoti perdirbant dėvėtus drabužius. Išmoks analizuoti, vertinti, kūrybiškai spręsti mados dizaino, bei tvarios mados problemas.

    Programos tikslas. Plačiau ir giliau susipažinti su aprangos dizaino specialybe. Lavinti kūrybinį mąstymą, erdvinio suvokimo įgūdžius bei formuoti individualios saviraiškos poreikį.

    Programos turinys:

    Sudėtinė dalis (tema) Veiklos apibūdinimas Metodai
     

    Įvadas. Dizaino sąvoka. Mados dizaino kontekstas (sąvoka, funkcija, paskirtis, stilius, tvarumas, trumpa mados istorija)

    Susipažįstama su dizaino sąvoka. Kuriamos kompozicijos, padedančios suvokti erdvės ir tūrio tarpusavio priklausomybę harmoningoje visumoje. Supažindinama su pagrindinėmis mados funkcijomis, apžvelgiama stilių įvairovė, susipažįstama su mados istorija, bei žymiausiais drabužių dizaineriais, aptariama tvarios mados svarba. Atliekamos istorinio laikmečio interpretacijos užduotys.

    Teorinės ir vaizdinės medžiagos pristatymas. Kūrybinės dirbtuvės

    Mados dizaino pagrindai: Figūros piešimo pagrindai. Figūros  stilizacija. Mados piešinys. Spalvų teorija. Medžiagiškumo perteikimas. Drabužių vaizdavimas. Eksperimentinės kolekcijos kūrimo procesas: idėjų paieška, moodboard‘o sudarymas, įvaizdžio formavimas, eskizavimas, kolekcijos formavimas.

    Žmogaus figūros piešimo pagrindai (įvairios raiškos priemonės). Mokomasi atrasti individualią figūros piešimo stilistiką. Ieškoma skirtingų mados piešinio atlikimo būdų, priemonių. Spalvų derinimas (šiltas-šaltas, neutralus  koloritas,spalva, kaip įkvėpimo šaltinis). Medžiagiškumo perteikimas įvairiomis meninėmis priemonėmis. Pagrindinių drabužių elementų vaizdavimas piešinyje. Kūrybinio įkvėpimo šaltinio paieška. Įvaizdžio paletės formavimas. Eskizų kūrimas.

    Grupinės užduotys. Praktiniai užsiėmimai. Individualus darbas. Aptarimas

    Kūrybinės drabužių maketavimo dirbtuvės. Tekstūrinių bandymų pratybos. Erdvinės formos konstravimas. Susipažinimas su tvarios mados sąvoka,  perdirbimo galimybėmis. Kūrybinės drabužių perdirbimo dirbtuvės. Kūrybinių darbų aplanko (portfolio) sudarymas. Įvaizdis ir kūrybos pristatymas socialiniuose tinkluose

    Susipažinimas su medžiagų struktūromis. Tekstūrinių bandymų atlikimas iš įvairių medžiagų. Pasirinktų modelių drabužių formavimas ant manekeno, naudojant pagalbines medžiagas. Fotofiksavimas.Dėvėto drabužio perkūrimas, panaudojant modernius metodus bei technologijas. Viso kūrybinio proceso darbų aplanko sudarymas ir pristatymas. Socialinių tinklų profilių analizavimas, įvaizdžio ir komunikacijos aptarimas

    Praktiniai užsiėmimai. Teorinės ir vaizdinės medžiagos pristatymas, aptarimas ir vertinimas