Silikono formų gamybos kūrybinės dirbtuvės
su profesorium Sasha Serber
Sasha Serber – skulptūros dėstytojas Izraelio akademiniuose institutuose Bezalel meno akademijoje Jeruzalėje ir Shenkar inžinerijos, dizaino ir meno mokykloje Ramat Gane.
Sasha Serber gavo Kultūros ministerijos (2010 ir 2014 m.) ir Mifal HaPais (Izraelio nacionalinės loterijos) prizus. Savo kūrinius jis eksponavo muziejuose Izraelyje ir užsienyje, miesto skulptūras eksponavo nuolatinėje parodoje Ein Harodo muziejuje ir Hashofet aikštėje Tel Avive bei Haifos universitete ir Ruppino akademiniame centre. Jo kūriniai yra Izraelio muziejaus kolekcijoje.
Sasha Serber dirba klasikiniais skulptūros metodais, tokiais kaip drožyba ir graviravimas, tačiau naudoja šiuolaikines medžiagas, tokias kaip polistirenas ir plastikas. Skulptūrinės instaliacijos yra didelio masto ir sukurtos įvairiomis technikomis. Ryškus elementas yra medžiagos netikrumas ir iliuzija. Jo kūryba tyrinėja ribą tarp skulptūros instaliacijos ir realistinės skulptūros, taip pat imituoja skirtingas medžiagas ir skirtingus paviršius.
Dirbtuvėse taip pat dalyvavo ir apie savo kūrybą bei studentų projektus ir jų darbus pasakojo Bezalel meno ir dizaino akademijos Keramikos ir stiklo katedros vedėja Yael Atzmony.
Trumpas interviu su profesoriumi po dirbtuvių:
Profesoriau, kaip jaučiatės, lankydamasis čia Lietuvoje? Atvykote čia pagal Erasmus + mainų programą, tad smalsu sužinoti, kodėl turėdamas gan platų pasirinkimą, savo turtinga patirtimi panorote pasidalinti būtent su Vilniaus dailės akademijos bendruomene?
Pirmą kartą į VDA atvykau 2021 metų rugsėjį ir įsimylėjau žmones bei miestą. VDA Keramikos katedra yra puikiai įrengta ir turtinga siūlomų įrankių bei įrenginių. Su akademija labai patogu bendrauti profesionaliai, o darbas su Tarptautinių ryšių skyriumi buvo išskirtinai puikus, o Rektorė puikiai palaiko ryšius su Bezalelio akademija. Be to, jaučiuosi čia labai laukiamas. Keramikos katedroje sąlygos puikios, o vadovybė labai profesionali. Taigi, myliu šią vietą ir šiltus žmones, bei aukščiausio lygio profesionalią vadybą, noriu atvykti dėstyti ir dalytis savo profesine patirtimi.
Kokį įspūdį Jums palieka Vilniaus dailės akademija, jos bendruomenė. Ar Bezalel ir Vilniaus dailės akademijos kažkuo panašios?
VDA ir jos bendruomenė paliko patį geriausią įspūdį. Mane žavi tradicijos ir kultūra, menai ir amatai, o man patinka akademijos struktūra su daugybe fakultetų ir akcentuojamų parodų erdvių bei specialių projektų, rezidencijų ir panašiai. Bendruomenė jaučiasi labai draugiškai, su nepaprastu svetingumu. Manau, kad Bezalel ir VDA labai skiriasi. Panašiausias jų aspektas yra tai, kad jie abu yra akademijos.
Į darbo grupes pakvietėte mūsų Akademijos keramikos studentus. Kokį įspūdį paliko darbas su jaunaisiais mūsų šalies keramikais.
Atrodo, kad studentai nori mokytis, yra ištroškę žinių ir meno kūrimo. Jie turi daug kantrybės. Kursai, kuriuos vedu, yra labai trumpi. Tai labiau kaip pristatymas. Taigi nelabai turiu galimybės šiek tiek geriau pažinti studentus.
Keramika yra viena seniausių žmonijos meno ir saviraiškos sričių, tačiau nei estetinė, nei funkcinė jos paskirtis, atrodo, nepraranda aktualumo net ir šiais aukštųjų technologijų laikais. Kaip manote, kur slypi keramikos meno ilgaamžiškumo ir patrauklumo priežastys?
Žmogiška šiluma, intymus prisilietimas, grožis pačioje medžiagoje. Mano nuomone, dirvožemis yra svarbesnis nei žmonės.
Ką galėtumėte patarti jaunam menininkui, kuris svarsto apie keramikos studijas VDA, bet dvejoja?
Nedvejokite. Pirmyn.