• Naujienlaiškis
  • VDA Keramikos katedros studentų darbų paroda

    ATSARGIAI ! KERAMIKA

    Parodos atidarymas nukeliamas 2020 ?? ??

    Parodos autoriai: Martynas Margevičius, Aistė Kalvelytė, Neringa Akcijonaitytė, Laura Motuzaitė, Miglė Mačiulytė, Robertas Reketis, Monika Jonuškaitė, Eglė Gedvilaitė, Jovita Misevičiūtė, Jonė Bartininkaitytė, Lotta Milde, Rūta Palaimaitė, Hasan Alp Celikel, Gertrūda Danusevičiūtė, Rokas Janušonis

    Apie būsimą parodą:

    Ši Vilniaus dailės akademijos (VDA) Keramikos katedros studentų darbų paroda pakvies leistis į paieškas.

    „Atsargiai! Keramika“ – pirmiausia kyla mintis apie muziejinius eksponatus, kurių, šiukštu, negalima liesti rankomis, nes jie gali sudužti. Taigi ieškome parodoje trapių savo formomis ir medžiaga kūrinių, išduodančių keramikos laikinumą. Čia mus pasitinka M.Jonuškaitės kūrinio Prigimtis ir patirtis meškiukai, valgantys šokoladą (buvusios šokolado parduotuvės Vilniuje fasado puošmena), šioje parodoje tapę kalėdiniais žaisliukais. Labai trapūs savo medžiaga – fajansu bei išvaizda. Tačiau M. Margevičiaus kūrinyje Nežinia molis tampa akmenį primenančiu paviršiumi, kuris suteikia ilgaamžiškumo įspūdį, tarsi objektai būtų senesni už žmogų gal net tūkstančiais metų. Paviršiuje matomos juodos skylės, atsiveriančios į paslaptingų formų vidų, užduodančios klausimą – kas slypi viduje? Priešingai negu muziejinius eksponatus, juos galima/būtina liesti, paimti į rankas, pajusti ir išgirsti viduje judančius objektus, bandyti suvokti skirtingas jų formas, dydžius, nuspėti jų judėjimo kelią.

    „Atsargiai! Keramika“ taip pat kelia mintis apie keramikos laboratorijose sutinkamas pavojingas, nuodingas chemines medžiagas bei technologijas. Parodoje randame N. Akcijonaitytės darbą Periculum – tai grėsmė, atradimų baimė bei jų keliama rizika. Laboratorinio tyrimo rezultatai demonstruojami fajansinėse petri lėkštėse. Kiekvienoje jų vis skirtingi mikroorganizmai – fungi, kuriems suteikiami tikrų grybų lotyniški pavadinimai. Jie atlikti keramikos poglazūrine dekoravimo technika – moka difuzija, kuri savo technologija ne mažiau paslaptinga, nei laboratoriniai bandymai. Panašias idėjas randame ir G. Danusevičiūtės Antivirusinė darbe. M. Mačiulytė kompozicijoje Exstincti analizuoja  gyvūnų rūšių nykimo priežastis: masinį naikinimą, taršą, klimato pokyčius, miškų kirtimą, urbanizaciją.

    „Atsargiai! Keramika“ yra ir labai tikroviška/realistiška keramika, tuo pačiu ir apgaulinga, ironiška. Čia randame eksponuojamų darbų, kurie yra sukurti naudojant gamtines formas bei tikrų industrinių daiktų atliejas. Tai ypatingai kruopštaus darbo ir didelės kantrybės bei daug keramikos technologijos žinių reikalaujanti dalis. R. Janušonio Guns – tai priešprieša agresyvaus bei iš pažiūros pavojingo daikto, kuris turi šaunamąją/sprogstamąją galią, ir žvakidės, kuri skleidžia šviesą ir romantiką. R. Palaimaitės Maišeliai sukurti naudojant natūralias gamtines tekstūras (medžio žievę), siekiant sukurti daugiausiai vartojamą ir labiausiai teršiantį aplinką objektą – maišelį, parodant, jog gamta irgi gali įsibrauti į žmogaus gyvenimą, kaip žmogus į gamtą.

    „Atsargiai! Keramika“ – kalbanti apie komunikaciją šiuolaikinėje visuomenėje, parodanti kaip gali būti pavojinga likus be tradicijų, kultūros, tarpusavio bendravimo. J. Misevičiūtė savo darbe Dis(s)connected (atjungtas) – varną, nosinę, rutulį ir liniuotę paverčia lietuviškais diakritiniais ženklais tūriniu pavidalu. Ji kviečia atkreipti dėmesį į mūsų gimtosios kalbos ignoravimą, kuomet elektroniniuose įrenginiuose nusprendžiama neįterpti diakritinių raidžių lietuviškame tekste. J. Bartininkaitytė kompozicijoje  Trikdžiai parodo garsaus ir erzinančio šiuolaikinio gyvenimo visumą, todėl formų komponavimu bei šviesa siekia sutrikdyti žiūrovą. A. Kalvelytės kompozicija Šiuolaikinis žmogus/senovinis mąstymas veikia kaip alegorija. Vazos, formomis, spalvomis ir raštais primenančios graikiškąsias, tampa priemone atskleisti šiuolaikinį kategorišką meno kūrinių vertinimą. L. Motuzaitė darbe HAIKU3 ir E. Gedvilaitė vazose/figūrose Nuolatinis grįžimas savo emocijas išreiškia ne tik molyje, bet ir poezijoje.

    „Atsargiai! Keramika“ – tai tradicinių ir unikalių, autorinių technologijų laukas. R. Reketis vazų kompozicijos Kūrimo scenarijai pagrindas yra vaza: statiška, masyvi, klasikinės formos, kaip ir taisyklės, kuriomis vadovaudamiesi žmonės gyvena ir kuria per amžius. Keramikas naudoja Naked Raku degimo techniką kaip dekorą. Ši technologija yra unikali tuo, kad raštai, atsirandantys degimo metu, yra nepakartojami ir kiekvienu atveju unikalūs. Pats procesas primena savotiškus burtus, kai ištraukus iš dūmų keramikos daiktą, reikia nulupti jo paviršių tarsi kiaušinio lukštą ir tik tada pamatai autoriaus, molio ir ugnies sintezę. H. A. Celikel Kvėpuojantis kūrinys yra scenografinio ir architektūrinio konteksto eksperimento dalis.

    Taigi parodoje „Atsargiai! Keramika“ jaunieji menininkai kviečia ieškoti trapių savo formomis ir medžiaga kūrinių, išduodančių keramikos laikinumą. Pasivaikščioti po unikalių, autorinių technologijų lauką ir apmąstyti pačios keramikos esmę, kurioje per medžiagos bei formos dermę atsispindi naujausios tendencijos ir senųjų tradicijų įtaka.

    VDA Keramikos katedros vedėja doc. Rasa Justaitė-Gecevičienė