Dizainerio Frank Stephenson kūrybinės dizaino dirbtuvės ir vieša paskaita

VDA projektas INOAKADEMIJA,  įmonė AKO TECHNICAL ir VDA Vilniaus fakulteto Dizaino katedra kviečia dalyvauti atvirose kūrybinėse dirbtuvėse ir prisidėti prie inovatyvios AKOTRIKE transporto priemonės dizaino kūrimo.

Kūrybines dirbtuves ves automobilių dizaino žvaigždė Frank Stephenson. Jis yra Maroke gimęs amerikiečių automobilių dizaineris, dirbęs BMW, Mini, Ferrari, Maserati, Fiat, Lancia, Alfa Romeo ir McLaren. Žurnalas „Motor Trend“ pavadino jį „vienu įtakingiausių mūsų laikų automobilių dizainerių“.

Vieša paskaita vyks gegužės 23d., Vilniuje, Maironio g.3, VDA „Titaniko“ 115 auditorijoje, nuo 10 val.

Kūrybinės dirbtuvės vyks nuo gegužės 23d. iki gegužės 27d. Vilniuje, Maironio g.3,VDA „Titaniko“ 115 auditorijoje.

Apie AKOTRIKE projektą.

Akotrike yra dvivietis elektrinis triratis, vienu įkrovimu nuvažiuojantis daugiau nei 300 kilometrų ir pasiekiantis 150 Kw galingumą. Jis sujungia geriausias motociklų (laisvės jausmas, greitėjimas, palinkimas posūkiuose, vairavimo natūralumas, maži matmenys, paprastesnis parkavimas) ir automobilių (saugumas, galimybė slysti šonu, galimybė važiuoti patogiai bet kokiu oru, galimybė saugiai vežti vaikus) savybes.

Siekiama vairuotojams suteikti natūralaus judėjimo jausmą, neprarandant visiškos kontrolės ir taip, užtikrinant saugumą, vairavimą paversti malonumu. Išskirtines savybes šiai transporto priemonei suteikia ne tik palinkstanti važiuoklė, bet ir inovatyvi išvaizda bei nematyti dizaino sprendimai. Kūrybinių dirbtuvių metu bus kuriamas „Akotrike“ interjero ir detalių dizainas. Plačiau apie "Akotrike": https://ako.tech/

Apie kūrybinių dirbtuvių  lektorių

Dizaineris Frankas Stephensonas - visame pasaulyje garsus automobilių dizaineris, dirbęs BMW, „Mini“, „Ferrari“, „Maserati“, „Fiat“, „Lancia“, „Alfa Romeo“ ir „McLaren“.

Žurnalas „Motor Trend“ pavadino jį „vienu įtakingiausių mūsų laikų automobilių dizainerių“. 2020 m. balandžio mėn. Stephensonas sukūrė „YouTube“ kanalą savo vardu. Pirmoji vaizdo įrašų serija buvo serija „Kaip aš sukūriau...“, o dabar (2022 m. kovo mėn.)  - jo kanalas sulaukė daugiau nei 200 tūkst. prenumeratorių ir daugiau nei 12 mln. peržiūrų.

F. Stephenson kaip dizainerio karjera apima keletą žinomiausių Europos automobilių įmonių. Jis pradėjo nuo „Ford“ dizaino studijos Kelne, Vokietijoje, kur sukūrė kai kuriuos išskirtinius „Ford Escort RS Cosworth“ bruožus, pavyzdžiui, didelį dvigubą galinį spoilerį. Vėliau jis perėjo į BMW, kur praleido 11 metų ir galiausiai buvo paskirtas vyriausiuoju dizaineriu. Jo sukurtas naujojo „MINI Cooper“, pristatyto 2000 m. Paryžiaus automobilių parodoje, dizainas paskatino apdovanojimus pelniusio prekės ženklo atgimimą ir naujos kartos MINI modelius. 2003 m. „MINI Cooper“ buvo pirmasis Europos automobilis pelnęs Šiaurės Amerikos metų automobilio apdovanojimą. Dirbdamas BMW  F. Stephensonas sukūrė pirmąjį BMW visureigį „BMW X5“.

2002 m. liepos mėn. dizaineris buvo paskirtas pirmuoju „Ferrari-Maserati“ koncepcijos dizaino ir plėtros direktoriumi Maranello ir Modenos miestuose, Italijoje. Jo darbas apėmė „Maserati GranSport“, „Maserati MC12“, „Ferrari FXX“ ir „Ferrari F430“, „Pininfarina“, „Maserati Quattroporte“, „Maserati GranTurismo“ bei „Ferrari 612 Scaglietti“ dizainą ir projektavimą.

Stephensono sėkmė kuriant „Ferrari“ ir „Maserati“ dizainą, 2006 m. nulėmė jo paskyrimą „Fiat“ (Lancia) komercinių transporto priemonių centro stiliaus vadovu Turine. Jam buvo pavesta atkurti sunkumus patiriantį „Fiat“ prekės ženklą - čia jis darbavosi su „Punto“ bei, „Bravo“ modeliais. 2007 m. jis buvo paskirtas „Stile Alfa Romeo“ centro dizaino vadovu.

2008 m. balandį F. Stephensonas paliko italų grupę ir tapo „McLaren Automotive“ dizaino direktoriumi, kur kūrė naują dizaino kalbą ir naujo asortimento „McLarens“, „MP4-12C“, „P1“, „675LT“, „570S“ ir „720S“ dizainus. Dirbdamas „McLaren“, „P1“ modeliui jis iš dalies įkvėpimo sėmėsi iš burinės žuvies, kurią pamatė atostogaudamas Majamyje.

Kai Stephensonas paliko „McLaren Automotive“ 2017 m., pasklido gandai, kad jis grįš į BMW grupę vadovauti MINI projektavimo komandai. Spėlionės pasirodė nepagrįstos: palikęs „McLaren“, Stephensonas įkūrė savo dizaino studiją - „Frank Stephenson Design Consultancy“.

Nuo 2018 m. gegužės iki 2019 m. lapkričio mėn. Stephensonas buvo Vokietijos aviacijos bendrovės „Lilium“ produktų dizaino vadovas ir „Suning Smart Technology“ dizaino magistras.  Stephensonas ir toliau dirba su daugybe įvairių skirtingų pramonės sričių dizaino projektų, kuria efektyvius gaminių bei dizaino sprendimus.

Jis yra pasiryžęs priimti dizaino iššūkius, kurie pakeis žaidimą įvairiose pramonės šakose, darančiose didžiausią teigiamą įtaką daugelio gyvenimui.

2019 m. globaliu mastu buvo išleistas dokumentinis filmas apie jo darbą ir karjerą „Chasing Perfect“, kurį prodiusavo „Lionsgate“ ir „Salon Pictures“, o režisavo Helena Coan.