Jaunosios kartos menininkų grupinėje parodoje „Orų prognozės“ – spėjimai apie nerimastingą ateitį

Sausio 26 d. 19 val. galerijoje „Atletika“ (Vitebsko g. 21, Vilnius) duris atveria grupinė jaunosios kartos menininkų paroda, kurioje dalyvauja Vilniaus dailės akademijos studentai bei alumnai.

„Orų prognozės“. Galerijos erdves užpildo nerimastingi šiandienos aktualijų atgarsiai. Brutalūs ir painūs istoriniai įvykiai – jaunajai kartai iki šiol pažinti tik mitų, filmų, vadovėlių ar kitų pasakojimų forma – įsuka į naują apmąstymų verpetą. Jie kaupiasi kaip nuosėdos, lyg niekad nesibaigiančios audros baimė, skatinanti permąstyti mus siejančias socialines struktūras ir dominuojančius pasaulio modelius. Tai – atoveiksmių ir atgarsių koliažas, reflektuojantis vidinius kūrėjų ir jų aplinkos sąmyšius.

Šioje parodoje pristatomos aplinkos ir visuomenės refleksijos – analizuojama miestų kaita, nišinės bendruomenės ir jų bendravimo ypatumai, numanomi pasaulio pokyčiai ir kūrėjų lūkesčiai, virstantys mūsų mikro-klimato prognozėmis. Ar tai – tik vienadienės orų išdaigos, o gal – naujuoju standartu tapsiančios klimato anomalijos?

Bendruomenių, individualios patirties ir miesto, kaip pagrindinės jų sąveikos erdvės, temos dominuoja autorių kūryboje. Barboros Matonytės daugiakanalėje garso instaliacijoje girdimos ekstremalaus vokalo technikos, pasiskolintos iš desperacijos, žiaurumo ir siaubo tematikas plėtojančios nišinės metalo muzikos scenos, nagrinėja ribines psichologines būsenas.

Socialinio jautrumo, individo laisvės temas dažnai analizuojantis Denisas Kolomyckis šįkart pristato didžiaformatį tapybos ir skulptūrinio objekto triptiką. Žmogaus įsipareigojimo vienas kitam, jų tarpusavio ryšių ir identiteto simboliu tapusius žiedus Norbertas Hinc perkelia į suskaitmenintą miesto erdvę.

Nuo 2021 m. Onos Barboros Šlapšinskaitės vystomas projektas Naujojoje Vilnioje reflektuoja nutrūkusias autorės draugystes, sudėtingą šio Vilniaus paribio istorinį kontekstą, okupacijos liekanas kultūriniame ir socialiniame rajono peizaže.

Įkvėpimo sostinės urbanistiniame kontekste taip pat ieško Greta Eimulytė. Stebėdama aršią miesto plėtrą ir individualius pasipriešienimo gestus ji klausia, ar šiandienos miestuose turime erdvės neapibrėžtumui, melancholiškai refleksijai, nuoboduliui, kitaip tariant – pavėsiui?

Liudvikas Kesminas savo instaliacijoje nagrinėja meno autonomijos ir ideologizacijos klausimus. Jo kūrinio pagrindu tapo keturios Aničkovo tilto Sankt Peterburge skulptūros – caro Niklojaus I-ojo užsakymu sukurtos tramdomų žirgų figūros simboliškai išlaisvinamos nuo jas užvaldyti siekiančio pavergėjo.

Tuo tarpu kūrybinio dueto Algio Sprindžiūno ir Eriko Siliuk darbas „To try to attempt“ (liet. pabandyti pamėginti) yra virtualios bendruomenės archyvas, gimęs iš poreikio interneto kalba artikuliuoti pastaraisiais metais kilusias baimes, įtampas ir vidinį absurdo pojūtį. Perdirbdami gerai atpažįstamą totalitarinę ir populiariosios kultūros ikonografiją, autoriai kritikuoja imperines ir individą į griežtus socialinius rėmus uždarančias mąstymo sistemas.

Parodą lydės viešų renginių programa – ekskursijos su autoriais vyks vasario mėnesio šeštadieniais (4, 11, 18 d.) nuo 16 val., o vasario 12 d. 18.30 val. komplekso SODAS 2123 aktų salėje numatomas atviras poezijos skaitymų renginys.

Parodos atidarymas 2023/01/26 19:00
Paroda veikia 2023/01/27 – 02/19

Trečiadieniais – penktadieniais 16:00-19:00, šeštadieniais 13:00-18:00, sekmadieniais 13:00-16:00.
Ekskursijos po parodą vasario mėnesio šeštadieniais – 4, 11, 18 d. 16:00 (be registracijos).

 

Vitebsko g. 21