Cecilia Charltron „Reinkarnacija“
Paroda veikia nuo birželio 19 d. iki rugpjūčio 9 d.
Parodoje „Reinkarnacija“ menininkė pasitelkia tekstilę visatos polinkiui į cikliškumą apmąstyti. Nesvarbu, ar audėjos šaudyklės judėjimas pirmyn ir atgal, ar pasikartojantis siuvinėtojos audinio varstymas adatos dūriais, ar verpėjos judesiai, skatinantys vilnos siūlą suktis aplink verpimo ratelio ritę – tekstilės patirtys prieštarauja minčiai, kad būtis yra linijinė ir kad yra galutiniai taškai. Daugelyje senųjų mitų pats siūlų verpimas yra žmogaus likimą ir būsenas nusakanti metafora. Paroda, sugretindama šiuolaikinius meno kūrinius su senaisiais tradiciniais audiniais iš Anastazijos ir Antano Tamošaičių kolekcijos atskleidžia, kaip iš pluošto kuriamas menas gali suteikti atgimimo galimybę.
Cecilia Charlton – Londone gyvenanti amerikiečių menininkė, daugiausia kurianti audimo ir siuvinėjimo technikomis. Baigusi tapybos bakalauro studijas Hunter koledže Niujorke (2015 m.) ir tapybos magistro studijas Karališkajame menų koledže Londone (2018 m.), savo kūryboje vietoje dažų ji pradėjo taikyti tekstilės technikas. Feminizmo, žmonijos istorijos, laiko ir transcendencijos temos yra neatsiejama jos rankų darbo kūrinių dalis, o kūrybinės praktikos pagrindas yra tekstilės istorijos tyrinėjimai kūrybiniais, kultūriniais ir socioekonominiais aspektais. Menininkės kūryba, apimanti tekstilės, instaliacijos ir socialinėje erdvėje kuriamo meno formas, virsta pokalbiu, nukrypstančiu tiek į asmeniškumą, tiek į universalumą.
Naujausiuose savo kūriniuose C. Charlton apmąsto tradicinių amatų, ekologinių sistemų ir sociopolitinių įvykių sankirtas siekdama geriau suprasti tarpkultūrinius ir aplinkosaugos ryšius.
C. Charlton kūriniai eksponuoti Jungtinėje Karalystėje bei tarptautinėje meno scenoje. Keletas pastarųjų metų parodų: Pattern Cutters, Ragged School muziejus, Londonas, JK (2025); Colours Uncovered, Harewood rūmai, Lidsas, JK (2024); Memory Garden, Garden Museum, Londonas, JK, (2023, personalinė); Syzygy, Candida Stevens galerija, Čičesteris, JK, (2023, personalinė); Mammoth Loop, SPACE, Ilfordas, JK, (2021, personalinė); Parade, kuratorius Kris Day, Broadway galerija, JK (2019); SURGE: The Eastwing Biennial, Courtauld institutas, Londonas (2018); Rogue Objects, kuratorius space-ship platforma, Londono universiteto koledžas, Londonas (2018).
Tarp gautų stipendijų ir įvertinimų – „Arts Council England“ projektų stipendija (2024), Lietuvos kultūros tarybos mobilumo stipendija (2025), „Brookfield Properties“ amatų apdovanojimas (finalininkė, 2022), „Jerwood Makers Open“ apdovanojimas (2021), „Fulbright UK“ stipendija (finalininkė, 2015) ir Ellen Battel Stockel stipendija, kaip Jeilio universiteto Norfolko rezidencijos dalis (2014).