Vilniaus dailės akademijos projektas  „InoAkademija“, kartu su Vilniaus fakulteto Dizaino katedra ir įmone  „Ako Technical“ kviečia dalyvauti atvirose kūrybinėse dirbtuvėse ir prisidėti prie inovatyvios transporto priemonės „Akotrike“  dizaino kūrimo. Kūrybines dirbtuves ves automobilių dizaino žvaigždė Frank Stephenson. O jos vyks gegužės 23 – 27 dienomis, Parodų salių „Titanikas“, 115-oje auditorijoje.

Dėmesio! Norint dalyvauti šiose dirbtuvėse, prašome registruotis ir atsiųsti kelis savo eskizų pavyzdžius. Registracija vyksta el. paštu: aurelija.dziugaite@vda.lt iki gegužės 20 d.

„Akotrike“  yra dvivietis elektrinis triratis, vienu įkrovimu nuvažiuojantis daugiau nei 300 kilometrų ir pasiekiantis 150 Kw galingumą. Jis sujungia geriausias motociklų (laisvės jausmas, greitėjimas, palinkimas posūkiuose, vairavimo natūralumas, maži matmenys, paprastesnis parkavimas) ir automobilių (saugumas, galimybė slysti šonu, galimybė važiuoti patogiai bet kokiu oru, galimybė saugiai vežti vaikus) savybes. Siekiama vairuotojams suteikti natūralaus judėjimo jausmą, neprarandant visiškos kontrolės ir taip, užtikrinant saugumą, vairavimą paversti malonumu. Išskirtines savybes šiai transporto priemonei suteikia ne tik palinkstanti važiuoklė, bet ir inovatyvi išvaizda bei nematyti dizaino sprendimai. Šiuo metu įmonė kuria „Akotrike“ vidaus dizainą ir kviečia dizainerius dalyvauti kuriant unikalią transporto priemonės interjero detalių dizainą.

Frankas Stephensonas - visame pasaulyje garsus automobilių dizaineris, dirbęs BMW, „Mini“, „Ferrari“, „Maserati“, „Fiat“, „Lancia“, „Alfa Romeo“ ir „McLaren“. Žurnalas „Motor Trend“ pavadino jį „vienu įtakingiausių mūsų laikų automobilių dizainerių“. 2020 m. balandžio mėn.

Stephensonas sukūrė „YouTube“ kanalą savo vardu. Pirmoji vaizdo įrašų serija buvo serija „Kaip aš sukūriau...“, o dabar (2022 m. kovo mėn.) - jo kanalas sulaukė daugiau nei 200 tkst. prenumeratorių ir daugiau nei 12 mln. Peržiūrų

Stephenson kaip dizainerio karjera apima keletą žinomiausių Europos automobilių įmonių. Jis pradėjo nuo „Ford“ dizaino studijos Kelne, Vokietijoje, kur sukūrė kai kuriuos išskirtinius „Ford Escort RS Cosworth“ bruožus, pavyzdžiui, didelį dvigubą galinį spoilerį. Vėliau jis perėjo į BMW, kur praleido 11 metų ir galiausiai buvo paskirtas vyriausiuoju dizaineriu. Jo sukurtas naujojo „MINI Cooper“, pristatyto 2000 m. Paryžiaus automobilių parodoje, dizainas paskatino apdovanojimus pelniusio prekės ženklo atgimimą ir naujos kartos MINI modelius. 2003 m. „MINI Cooper“ buvo pirmasis Europos automobilis pelnęs Šiaurės Amerikos metų automobilio apdovanojimą. Dirbdamas BMW F. Stephensonas sukūrė pirmąjį BMW visureigį „BMW X5“.

2002 m. liepos mėn. dizaineris buvo paskirtas pirmuoju „Ferrari-Maserati“ koncepcijos dizaino ir plėtros direktoriumi Maranello ir Modenos miestuose, Italijoje. Jo darbas apėmė „Maserati GranSport“, „Maserati MC12“, „Ferrari FXX“ ir „Ferrari F430“, „Pininfarina“, „Maserati Quattroporte“, „Maserati GranTurismo“ bei „Ferrari 612 Scaglietti“ dizainą ir projektavimą.

Stephensono sėkmė kuriant „Ferrari“ ir „Maserati“ dizainą, 2006 m. nulėmė jo paskyrimą „Fiat“ (Lancia) komercinių transporto priemonių centro stiliaus vadovu Turine. Jam buvo pavesta atkurti sunkumus patiriantį „Fiat“ prekės ženklą - čia jis darbavosi su „Punto“ bei, „Bravo“ modeliais.

2007 m. jis buvo paskirtas „Stile Alfa Romeo“ centro dizaino vadovu. 2008 m. balandį F. Stephensonas paliko italų grupę ir tapo „McLaren Automotive“ dizaino direktoriumi, kur kūrė naują dizaino kalbą ir naujo asortimento „McLarens“, „MP4-12C“, „P1“, „675LT“, „570S“ ir „720S“ dizainus. Dirbdamas „McLaren“, „P1“ modeliui jis iš dalies įkvėpimo sėmėsi iš žuvies skraiduolės, kurią pamatė atostogaudamas Majamyje.

Kai Stephensonas paliko „McLaren Automotive“ 2017 m., pasklido gandai, kad jis grįš į BMW grupę vadovauti MINI projektavimo komandai. Spėlionės pasirodė nepagrįstos: palikęs „McLaren“, Stephensonas įkūrė savo dizaino studiją - „Frank Stephenson Design Consultancy“.