Dr. Tomas Viktoras Kiauka

tomas.kiauka[at]vda.lt

Teologas, filosofas, eseistas

Mokslinių interesų sritys: Meno filosofija ir fenomenologija, filosofinė antropologija, religijos filosofija, kultūrinės ir istorinės bei psichosocialinės sąsajos tarp religijos, meno ir filosofijos. Išskirtinė tyrimų tema – laiko fenomeno sampratos ir apraiškos mene ir filosofijoje.

Lietuvių PEN centro narys, šalia mokslinės veiklos (mokslo straipsniai, konferencijos, ekspertavimas) rašo mokslo populiarinimo ir eseistinius tekstus, priklauso Klaipėdos apskrities dailininkų sąjungai, rengia tapybos parodas, dalyvauja visuomeninėje veikloje, priklauso asociacijai „Klaipėdos kultūros bendruomenė“, Klaipėdos kultūrų ir komunikacijų centro tarybos narys, skaitė paskaitas Vokietijos Marburgo ir Hannoverio universitetuose pagal Erasmus ir mokslinių mainų programas.

Išsilavinimas: 1986 m. baigė Vilniaus Justino Vienožinskio meno mokyklą; 1993-2000 m. studijavo evangeliškąją teologiją ir filosofiją Erlangeno ir Heidelbergo universitetuose, baigė magistro laipsniu; 2005 m. Heidelbergo universitete apgynė daktaro disertaciją Zeit und Theologie. Philosopisch-theologische Studien zum Problem Zeit (darbo vadovas profesorius Dietrich Schwoebel).

MOKSLINIAI PROJEKTAI

2014–2016 m. Klaipėdos universiteto projekto „Kultūrinių idėjų transferas nacionalinio atgimimo kontekste: Prūsų Lietuvos ir Didžiosios Lietuvos dialogas“ vykdytojas.
2015 m. Mokslo seminaras „Kunst als Religion“ Leibnizo Hannoverio universitete.

BIBLIOGRAFIJA

Monografijos

Kiauka, T. (2006). Zeit und Theologie. Philosophisch-theologische Studien zum Problem “Zeit”. Untersucht an Theologie Wolfhart Pannenbergs [Laikas ir teologija : filosofinės teologinės studijos apie "laiko" problemą. Studijos apie Wolfharto Pannenbergo teologiją].

Mokslo studijos

Kiauka, T. (2013). Evangeliškoji teologija modernybės laikais. In Kiauka, T., Haerle, W., Dievo pėdsakais. XIX–XX a. evangeliškosios teologijos antologija (13-60). Vilnius: Kultūros barai.

Sudaryti leidiniai

Kiauka, T., Haerle, W. (2013). Dievo pėdsakais. XIX–XX a. evangeliškosios teologijos antologija. Vilnius: Kultūros barai.

Moksliniai straipsniai

Kiauka, T. (2018). Miesto erdvėlaikis ir tapatybės diskursas, arba kaip pasisavinti Klaipėdą? Sociologija. Mintis ir veiksmas, (2018/2: 43), p. 133-154.

Kiauka, T. (2018). Zur Frage der religiösen Identität von Vydūnas. Annaberger Annalen, (26/2018), p. 106-128.

Kiauka, T. (2017). Vydūnas, Rytai ir krikščionybė: pastabos apie Vydūno religinės tapatybės formavimosi ypatumus. RES Humanitariae, 21, p. 106-125.

Kiauka, T. (2016). Savas – svetimas Vydūnas: šiuolaikinės recepcijos ypatumai kultūrinės atminties kontekste. RES Humanitariae, 19, p. 97-119.

Kiauka, T. (2016). Keep me in Mind: Bemerkungen zu den Formen des Gedaechtnisses. Annaberger Annalen, (24/2016), p. 127-135.

Kiauka, T. (2015). The Post-Soviet Reception of Vydūnas, or the Particularities of Lithuanian Cultural Memory. Lituanus, 61, p. 5-26.

Kiauka, T. (2012). Die Problematik der Zeit in der Theologie der Gegenwart. RES Humanitarae, 11, p. 253-269.

Kiauka, T. (2012). Ką reiškia mąstyti laiką? Athena. Filosofinės studijos, (8), p. 37-59.

Kiauka, T. (2012). Tarp tikėjimo ir proto: protestantiškoji teologija modernybės laikais. Logos, (71), p. 65-73; (72), p. 81-89.

Kiauka, T. (2010). Išmokti pasaulio be savęs. Jurgos Ivanauskaitės transreliginė dievoieška. In Stančienė, D. M., Kultūrų dialogas ir asmenybė (72-282). Klaipėda : Klaipėdos universiteto leidykla.

Kiauka, T. (2007). Religija ir šiuolaikinis religinis diskursas. In Europos kultūros profiliai. Atmintis / Tapatumas / Religija (247-261). Vilnius: Kultūros barai.

Kiauka, T. (2007). Inkarnacija ir sekuliarizacija: Gianni Vattimo krikščionybės interpretacija ir postmodernizmas. Logos, (51), p. 48-58.

Kiauka, T. (2006). Teologija ir sekuliarizacija. Apie teologijos prasmę ir vietą šiuolaikinėje visuomenėje. Logos, (48), p. 75-85; (49), p. 72-78.

Kiauka, T. (2006). Augustino laiko sampratos ontologinės ir teologinės ypatybės. Problemos, (70), p. 126-133.

Kiauka, T. (2003). Martynas Liuteris: reformuotojo tikėjimo atradimas. In Putinaitė, N., Tikėjimo prieigos (211-249). Vilnius: Aidai.

Esė ir mokslo populiarinimo straipsniai

Kiauka, T. (2022). Žieminės Logoliturgijos. Nemunas, (3 (1043)).

Kiauka, T. (2020). Pasiklydę laike arba linksmoji Jono Apokalipsė. Nemunas, (1 (1018)).

Kiauka, T. (2019). Intymios sueities trajektorijos ir meilės išpažinimas: Gintaro Grajausko Klaipėda. In Simanaitienė, S., Baltija: literatūrinis-kultūrinis almanachas (50-57). Klaipėda: Druka.

Kiauka, T. (2019). A posteriori: pradedančio laiškas Karaliaučiaus profesoriui Imanueliui Kantui. Nemunas, (6 (1011)).

Kiauka, T. (2018). Ribos ir erdvės: 18 postteologinių tezių ir viena postmodernistinė. Nemunas, (12 (993)).

Kiauka, T. (2018). Reformacija, sąmonės performacija ir lietuviška tapatybė. Nemunas, (12 (993)).

Kiauka, T. (2016). Postapokaliptinis Apeirono teatras arba tikrovės ištakų paieška. Bernardinai.

Kiauka, T. (2014). Atvaizdo paslaptis. Pokalbis apie tapybą iš Paliesiaus plenero. 7 Meno dienos.

Kiauka, T. (2010). Ilgesys plius nuodėmė lygu gyvenimas. Kultūros barai, (9), p. 52-60.

Kiauka, T. (2008). Tod und Auferstehung Gottes. Gedanken zu den Erben Dietrich Bonhoeffers. Eurozine.

Kiauka, T. (2000). Mirtis kaip gyvenimo klausimas. Naujasis Židinys-Aidai (5), p. 225-230.

Moksliniai šaltinių vertimai

Kiauka, T. (2013). Dievo pėdsakais. XIX–XX a. evangeliškosios teologijos antologija / T. Kiauka, , W. Haerle. Vilnius: Kultūros barai.

Kiauka, T. (2003). Martynas Liuteris, Didysis Katekizmas 1529. Tauragė: Kelias.

Recenzijos

Kiauka, T. (2020). Anapus regimybių iliuzijos: Gudaitis versus Platonas. Kultūros barai, (9), p. 47-49. (apie A. Gudaičio tapybos parodą Baroti galerijoje)

Kiauka, T. (2018). Laikinumo trauka ir artėjanti praeitis. Durys, (2), p. 45-48. (apie Raimundo Urbono fotografijų parodą Baroti galerijoje)

Kiauka, T. (2016). Postapokaliptinis Apeirono teatras arba tikrovės ištakų paieška. Bernardinai.

Kiauka, T. (2014). Atminties veidai tyloje. Kultūros barai, (5), p. 29-32 (tarptautinio meninio projekto „Keep me in Mind“ ŠMC recenzija)

Kiauka, T. (2012). Autentiškos (at)minties beieškant: apie Česlovo Kavaliausko teologinį palikimą. Kultūros barai, (7/8), p. 122-124.

Kiauka, T. (2011). Aktualus balsas, ataidintis iš tolimos praeities. Kultūros barai (3), p. 92-94.

Kiauka, T. (2001). Prarasto (neatrasto?) Dievo beieškant. Naujasis Židinys-Aidai, (4), p. 193-197.

MENINĖ-KŪRYBINĖ VEIKLA

2021 m. Kartu su keramiku I. Baroti tapybos ir keramikos darbų paroda Baroti galerijoje „Kedelionė“.

2021 m. Sokrato vaidmuo Platono „Puotos“ inscenizacijoje „Puota, arba apie dangiškųjų ir žemiškųjų kūnų (ne)meilę“ (režisierius Ervinas Koršunovas).

2019 m. Personalinė tapybos paroda Kretingos M. Valančiaus bibliotekoje.

2018 m. Personalinė tapybos paroda Baroti galerijoje.

2014 m. Tarptautinio projekto ŠMC „Keep me in Mind“ dalyvis.

2015 m. Meninio projekto “Filosofinis pobūvis: Platono puota” dalyvis.

2011/2012/2014 m. Tapybos plenerų dalyvis Pervalkoje, Tauragėje (vadovė tapytoja Irma Leščinskaitė) ir Paliesiaus dvare (vadovas tapytojas Leo Ray).

2012/2013/2014 m. Personalinės tapybos parodos su pianistu Viktoru Paukšteliu Klaipėdoje, Vilniuje, Kėdainiuose.

1997–2001 m. Vegos Vaičiūnaitės gatvės teatro „Miraklis“ spektaklių dalyvis.

VIEŠOS PASKAITOS

KKKC paskaita „Laikas ir menas: nesustok akimirka žavinga“, 2021-11-19.

KKKC organizuotas audiovizualinių paskaitų ciklas „Apie meno reikšmes ir prasmes“, 2021.

Paskaitų-diskusijų ciklas aktualiomis kultūros temomis „Laisvu stiliumi su Leonidu Donskiu“: Moderuota diskusija „Kam yra menininkas ir kas tai žino. Menas ir kultūra pasaulyje be alternatyvos“, Baroti galerija 2020-11-11.

Paskaita-diskusija-pokalbis „Miestai ir literatūra“, Klaipėdos knygų mugė 2019-10-03.

„Laikas mene: M. Abramovič performansų chronofilija ir Jono Meko filmų filochronija“, Klaipėdos meno biblioteka 2019-10-29.

„Menas kaip išganymo forma“, Klaipėdos meno biblioteka 2019-09-12.