VDA Kauno fakultete toliau tęsiasi tarpdisciplininis Gabių mokinių ugdymo projektas – sausio mėnesį čia rinkosi Kauno ir Kauno r. devintokai ir dešimtokai.
Sausio 10 d. Vilniaus dailės akademijos paskaitą devintokams pavadinimu „Šviesa mene“ vedė lektorė Laura Rainė. Programos dalyviams buvo pristatyta šviesos svarba mūsų gyvenime ir įvairios jos formos vizualiniuose menuose. Paskaitos metu diskutuota apie formų ir medžiagų panaudojimo galimybes, o apžvelgus teorinius apsektus, mokiniai buvo įtraukti į kūrybinį procesą, kuriant savo asmeninį zodiako ženklą.
Dešimtokų paskaitų ciklą pradėjo doc. Tado Vosyliaus paskaita „Išplėstoji (virtuali) realybė“. Jos metu moksleiviai buvo supažindinti su skaitmenine papildyta tikrove. Naudojant „Unreal engine“ programą buvo vykdomas realaus laiko 3D kūrimo platformos demonstravimas. Ši programa tarpdiscipliniška, tad mokiniams buvo siekiama kuo geriau atvaizduoti jos galimybes: programa galima simuliuoti tikrovę, kurti žaidimus, įvairias meno rūšis, architektūrą, valdyti šviesas ir net savo namų apšvietimą bei vizualiai nesudėtingai programuoti. Praktinėje užsiėmimo dalyje gimnazistams buvo demonstruojama kaip, naudojant įvairias bibliotekas, susikurti programoje erdvę ir kaip paprastai joje sukurti funkciją – demonstruotas vieno ir daugiau kamuoliukų erdvėje kūrimas. Taip vaizdžiai buvo išbandyta, kaip programos kodas sąveikauja su kūrėju.
Sausio 16 d. gabieji dešimtokai rinkosi į prof. Aušros Vaitkūnienės paskaitą „Vizualus menas – mąstymo būdas“. Pagrindinis dėmesys jos metu kreiptas į meno ryšį su gyvenimu, tikrove. Apibrėžtos vizualaus meno apraiškų funkcinės reikšmės. Nagrinėjant praeities epochų dailę, buvo ieškoma jos saitų su mūsų laikmečiu ir aiškinimasi, kad vizualaus meno formos nėra atsitiktinės - jos siejasi su žmonijos atradimais ir visuomeninėmis santvarkomis. Užsiėmimo metu moksleiviams buvo pasiūlyta užduotis - sukurti vizualų pasakojimą, tapybos darbą, kurį galima būtų įgyvendinti mieste ant namo sienos ar fasado. Pabrėžta, kad tapybos darbas turi kurti komunikaciją su miestiečiais ar Kauno miesto svečiais. Moksleiviai šioje tapybos užduotyje turėjo tikslia spalvų ir formų ar siužeto pagalba siųsti savo žinutę žiūrovams apie dabarties pasaulį, aktualijas, apie grožį ir gėrį, pasinaudodami užsiėmimo metu išklausytomis teorinėmis žiniomis.
Galiausiai, paskutinį sausio ketvirtadienį dešimtokai rinkosi į paskaitą apie „Stiklą dailėje, dizaine ir architektūroje“. Dėstomo dalyko metu moksleiviai igijo specifinių žinių apie stiklo gamybą, įvairiapusį šios medžiagos panaudojimą bei jos tvarumo savybes. Mokiniai įgavo supratimą apie tai, kaip keičiasi objekto suvokimas iš stebėtojo perspektyvos, panaudojant įvairias vaizdines priemones ir raiškas, skirtingas medijas bei jų jungtis vaizdų, objektų bei aplinkos kūrimo plotmėje. Praktinės dalies metu mokiniai bandė permatomų objektų dekoravimo technikas, taip pat, išsibandydami karščio poveikį plastikui, perprasti tūrinių stiklo objektų formavimą. Dešimtokai išmoko kelti naujas idėjas, mąstyti savarankiškai, nestereotipiškai bei atpažinti vizualius estetinius ženklus.