2022 m. gegužės 09 d. – gegužės 20 d. Vilniaus dailės akademijos Kauno fakultete vyko tarpdisciplininio itin gabių mokinių ugdymo projekto paskaitos.

Ketvirtos klasės mokiniai Vilniaus dailės akademijos Kauno fakultete turėjo progą sudalyvauti kūrybiniuose keramikos, grafikos dizaino, piešimo, architektūros užsiėmimuose. Iš užsiėmimų vaikai išsinešė ne tik daug įspūdžių ir įkvėpimo, bet ir jų pačių rankomis ruoštus darbelius.

Vaikai paskaitų ciklą pradėjo su grafinio dizaino dėstytoja, doc. Rita Brakauskaite ir turėjo užsiėmimą tema „Žaidžiame linija, forma, spalva“. Užsiėmimo metu moksleiviai buvo supažindinti su linijos ir dvimatės formos komponavimo bei grafinės raiškos įtaka kūriniui. Ketvirtokams buvo pristatyti pavyzdžiai, kaip tai tikslingai pritaikoma grafinio dizaino projektuose – logotipų, knygų ir kituose grafinio dizaino kūriniuose. Pasitelkus vaizduotę lavinančio žaidimo - galvosūkio principą, praktinės dalies metu moksleiviai sukūrė atsitiktinės linijos inspiruotą paveikslėlių istorijos knygelę. Antroje dalyje – pritaikius karpinio dėlionę vaikai ieškojo dvimatės formos/siluetų.

Tęsiant paskaitų ciklą mokiniai apsilankė doc. Remigijaus Sederevičiaus paskaitoje „Tradicijos ir inovacijos keramikoje“. Pamokoje dėstytojas mokinius supažindino su bareljefo lipdymo ypatumais, nulipdė portretinius bareljefinius paveiksliukus. Buvo pademonstruotas 3D molio spausdinimas ir išaiškintas veikimo principas, pabandė mokiniai su spausdintuvo švirkštu rankiniu būdu suformuoti 3D linijinį piešinį. Vėliau su 3D skeneriu vaikai skenavo ir kūrė 3D portretus. Vaikai su savimi išsinešė daug naujų įspūdžių bei savo rankomis lipdytus ir išdegintus dirbinius.

Piešimo studijos vedėjo lekt. Donato Inio pravestą užsiėmimą tema „Komunikavimas be žodžių – piešimas kaip kalba“ sudarė dvi dalys – teorinė ir praktinė. Pirmojoje dalyje kalbėta apie tai, kas yra vizuali kalba, kokia jos nauda kiekvienam individui bei aptarta to svarba šiuolaikiniame pasaulyje. Užsiėmimo metu mokiniai žiūrėjo įvairių laikotarpių piešinius, nuo senųjų meistrų iki šių dienų komiksų. Taip pat stebėjo trumpą animacinį filmą, kuriame nebuvo naudojami žodžiai, kad geriau įsisavinti komunikavimo be žodžių principą. Praktinėje dalyje vaikai piešė trumpą komiksą. Kiekvienas turėjo sugalvoti savo istoriją ir ją perteikti vaizdais nenaudojant žodžių. Taip, kad kiekvienas suprastų, kas tai per istorija. Su kiekvienu mokiniu piešiniai buvo aptariami individualiai.

Užsiėmimų ciklą ketvirtos klasės mokiniams užbaigė architektūros katedros dėstytojas, lekt. Mindaugas Butvila. Užsiėmimo metu vaikams buvo pravesta trumpa teorinė dalis apie architektūrą ir interjero dizainą. Po teorinės dalies vaikai turėjo kūrybinį užsiėmimą, kurio metu iš duotų maisto gaminių vaikai statė bokštus. Pasinaudojant puikiu laikotarpiu – studentų darbų peržiūromis, dėstytojas parodė, kokius darbus kuria architektūros, interjero dizaino studentai, tad vaikai turėjo galimybę pamatyti jų darbų ekspozicijas. Taip pat mokiniams buvo parodytas studentų darbo procesas, vaikus supažindino su programomis, kuriomis studentai kuria, projektuoja.