Gegužės 13 d. Nacionaliniame Kauno dramos teatre įvyko kiek neįprastas piešimo parodos atidarymas, kuriame susirinkusieji galėjo ne tik apžiūrėti eksponuojamus piešinius, bet ir išgirsti muzikinio kūrinio premjerą. Jaunojo kompozitoriaus Tado Petrulio kūrinys styginių kvartetui „Portugalijos žiedas“ buvo papildytas keturių VDA Kauno fakulteto studenčių piešimo performansu, kurio metu, atliekant kūrinį, dailininkės piešė, improvizavo pagal muziką.

Vilniaus dailės akademijos Kauno fakulteto studentai (Austė Kabašinskienė, Matilda Kalvaitytė, Deimantė Petkevičiūtė ir Gabija Sodaityte) su Piešimo studijos vadovu Donatu Iniu prie molbertų, diskutuodami su vakaro svečiais ar panirę į skambančią muziką, teatro fojė kūrė tai, kas vyksta čia ir dabar. O Vytauto Didžiojo universiteto studentų kvartetas (1 smuikas - Aistė Pipiraitė, 2 smuikas - Erika Švenčionytė, altas - Martyna Kalendraitė, violončelė - Kristina Zubrickaitė), kuruojamas dėstytojos Ramutės Kalnėnaitės, tuo metu atliko specialiai šiam vakarui parašytą kūrinį „Portugalijos žiedas“. Tai vieno iš šio vakaro sumanytojų, Vytauto Didžiojo universiteto III psichologijos kurso studento, kompozitoriaus Tado Petrulio kompozicija.

Pasak muzikos autoriaus T. Petrulio „meno terapija dažnai pristatoma kaip vaistas gydyti sukrėstą žmogaus sielą, tačiau muzika bet kurį iš mūsų „įkrauna“ ir pakylėja virš kasdienybės. Atsipalaiduoti ir leistis nešamam dar ir dailės gali būti nelengva, ypač, jei žmogus vengia atsiskleisti, būti savimi „čia ir dabar“.

Nacionaliniame Kauno dramos teatre skambėjusį styginių kvartetą „Portugalijos žiedas“sudaro keturios dalys: I dalis: „Kelionė traukiniu“, II dalis: „Vakaro daina“, III dalis: „Pelenų lietus“, IV dalis: „Pakrantės šviesa“. Kūrinys – lyg keturių dienų kelionė po Portugaliją ir kiekviena diena čia pilna vis kitokių naujų įspūdžių. Muzikoje galima girdėti citatų iš Portugalijos folkloro: fado dainų, tradicinių portugalų šokių ritmai. Kiekviena dalis yra tarsi vientiso pasakojimo fragmentai, kuriais kompozitorius siekė atskleisti vaizdus, sumišusius su jausmais. Kaip teigia T. Petrulis, į Portugaliją pažvelgė šiauriečio akimis: „Kelionė traukiniu į niekur, nes ją nutraukia degantys miškai, debesys su pelenų lietumi, vėl sodriai suspindusi Europos pakraščio architektūra ir grėsmingas vandenynas... Sodrios spalvos ir sumišę jausmai atgimė muzikoje, tačiau ją kūriau jau žinodamas, kad dailininkai, klausydami šios muzikos, kurs toliau“.

Šis performansas atidarė VDA Kauno fakulteto piešimo studijos rengtą studentų ir dėstytojų piešinių parodą, kurioje eksponuojami šiais mokslo metais atlikti darbai. Piešiniuose vaizduojami kostiumai iš Nacionalinio Kauno dramos teatro repertuaro. Tiesa, kaip pažymėjo teatro direktorius Egidijus Stancikas, visi spektakliai, kurių kostiumai buvo nupiešti, daugiau neįvyks, tad dailininkų kūriniai visam laikui juos įamžina. VDA Kauno fakultete piešimas yra viena pagrindinių disciplinų ir jai skiriamas išskirtinis dėmesys, idant jaunieji menininkai įgytų būtinas žinias ir įgūdžius savo savarankiškam kūrybiniam keliui. Kostiumas – svarbi dalis ne tik teatre bet ir vaizduojamajame mene. Per jį atsiskleidžia personažų charakteriai, socialinė padėtis, laikotarpis, kultūra ir daugelis kitų faktorių. Per kostiumą gali  įvykti žmogaus transformacija, tarytum persikūnijimas. Būtent šios temos ir buvo vienos svarbiausių paskaitų metu, kalbant su studentais apie kostiumo piešimo svarbą.

Parodoje eksponuojama dvidešimt piešinių. Kviečiame apsilankyti ir išvysti kaip šiandien piešiama VDA Kauno fakultete.