Parodoje „Tactile Baltics“ dalyvauja tiek patyrę, tiek pradedantieji dizaineriai. Surinkta unikali kolekcija iliustruoja įvairialypę ir modernią Baltijos šalių dvasią. Lietuvos dizaino scenos pristatymą kuruoja Dizaino inovacijų centro direktorė Audronė Drungilaitė, ekspozicijoje pristatomi doc. Manto Lesausko (VF Dizaino katedra), Viliaus Dringelio (VF Dizaino katedra), dr. Marijos Puipaitės (VF Dizaino katedra), Liepos Marijos Gradauskaitės (VF Dizaino katedra), Paulinos Vasiliauskaitės (VF Dizaino katedra) ir Liucijos Kostivos (KF Tekstilės menas ir medijos) darbai.
Projektas „Tactile Baltics“ su šiuolaikinio Baltijos šalių dizaino rinktine atkeliauja į Italiją. Bendradarbiaujant su „MoscaPartners Variations“, Milano dizaino savaitės metu 2025 m. balandžio 7-13 d. dizainerių darbai įsikurs istoriniuose Palazzo Litta rūmuose.
Ši paroda skirta atkreipti dėmesį į Baltijos regiono inovacijas ir meistriškumą, per kultūrinius pasakojimus suteikiama reta galimybė prisiliesti prie Lietuvos, Latvijos ir Estijos šiuolaikinio dizaino objektų.
Ekspozicijoje įkurdinti 21 dizainerio darbai apima baldus, apšvietimą, tekstilę, stalo indus ir kolekcinį dizainą. Darbuose atsispindi įvairūs eksperimentai su medžiagomis, didelis dėmesys skiriamas tvarumui ir žiedinio dizaino principams. Kuratoriai kviečia atkreipti dėmesį į taktilinę dizaino prigimtį, lankytojai kviečiame išvysti kaip tradiciniai amatai susikerta su naujausiomis technologijomis, tyrinėjant dinamišką formos, funkcijos ir paveldo sąveiką.
Septyni dizaino objektai iš Lietuvos: funkcionalistinis dizainas, eksperimentai, mitai ir tradicijos
Unikali Manto Lesausko „T SW“ mažų knygų lentyna iš kolekcijos „Slipcover“ pasižymi funkcionalistiniu dizainu, kuriame estetiškai suderintos aliuminio tinklelio užuolaidos ir atviri guoliai bei Vienos muziejuje nuskenuotos bei iš aliuminio atlietos gulbės giesmininkės kojelės. Eksperimentinio dizaino temą vystančio Viliaus Dringelio žvakidė „Dinner in Brussels“ , pagaminta iš alavuoto aliuminio. Įkvėptas išmestos kebabų folijos, dizaineris kasdienėje miesto aplinkoje esančius elementus paverčia į išskirtinius dizaino objektus. Marijos Puipaitės sukurtas pufas „Devoted Surfaces No. 2“, įkvėptas XVI-XVII a. anatomijos, tyrinėja žmogaus kūno esmę. Iš beržo medžio ir odos pagamintame balde susilieja jausmingumas ir moksliniai tyrimai, siekiant užmezgant intymų ryšį su žmogumi. Liepos Gradauskaitės „Pod“ skulptūriškas ir funkcionalus baldas, pagamintas iš lietuviško gluosnio, buvo įkvėptas dizainerės vaikystės piešinių. Naudojant tradicines pynimo technikas puoselėjamas kultūrinis paveldas, susijungia estetinis grožis ir daiktų saugojimo funkcija. Lietuvių mitologijos inspiruotas Paulinos Vasiliauskaitės stalas „Pelkė laumėms“ jungia tradicinį folklorą su technologijomis. Liucijos Kostivos gobelenas „Secret Garden“, kviečia bendrauti, atskleisdamas po viršutiniu sluoksniu paslėptas paslaptis.
Lietuvos kolekcinio dizaino scena tampa vis konkurencingesnė
„Milano dizaino savaitė yra vienas didžiausių dizaino festivalių pasaulyje, pasižymintis dalyvių gausa iš viso pasaulio. Mano žiniomis Baltijos šalys tokiu mastu prisistato pirmą kartą. Išties buvo nelengva atrinkti tik septynis autorius, nes Lietuvos dizaino ekosistema yra labai aktyvi - Vilniaus dailės akademijoje netrūksta kūrybiškų studentų darbų, pavieniai dizaineriai atstovaujami tiek fizinių, tiek virtualių galerijų, aktyviai dalyvauja tarptautiniuose renginiuose, sulaukia vis daugiau spaudos dėmesio ir yra pastebimi socialiniuose tinkluose. Dėl tam tikrų erdvės apribojimų, šiemet buvo nuspręsta pristatyti kolekcinio dizaino darbus, tačiau tikiuosi ateityje išvysti Milane ir daugiau lietuviško komercinio dizaino pavyzdžių.” - teigia parodos kuratorė Audronė Drungilaitė.
Apie „Tactile Baltics“
Po sėkmingo debiuto 2021 m. Londono dizaino festivalyje, kur paroda sulaukė plataus atgarsio, „Tactile Baltics“ ir toliau veikia kaip šiuolaikinio Baltijos šalių dizaino platforma, skatinanti atkreipti dėmesį į dizainerių kūrybą ir padedanti siekti tarptautinio matomumo. 2021 m. parodoje, kuri buvo Shoreditch Design Triangle dalis, lankytojai galėjo atrasti ryšį su Baltijos šalių gamtos ir įvairių natūralių vietinių medžiagų grožiu. Bendradarbiaudama su kolekcinio dizaino skaitmenine galerija „Adorno“, „Tactile Baltics“ taip pat pristatė virualią kolekciją tema „Designing Futures“, išplėsdama savo poveikį už fizinės parodos ribų. Projektą organizuoja Lietuvos dizaino forumas, Latvijos dizaino centras ir NID agentūra iš Estijos. 2025 m. „Tactile Baltics“ Milano dizaino savaitėje finansuoja Baltijos kultūros fondas, Latvijos Respublikos kultūros ministerija, Estijos Respublikos kultūros ministerija, remia Estijos, Latvijos ir Lietuvos Respublikos ambasados Italijoje.
Data: 2025 m. balandžio 7-13 d. Lankymo laikas: 10-20 val.
Vieta: 16 salė „MoscaPartners Variations“, Palazzo Litta, Corso Magenta 24, 20121 Milanas, Italija.
Organizatoriai: NID, Latvijos dizaino centras, Lietuvos dizaino forumas
Kuratoriai: Estija - Triin Loks, Latvija - Dita Danosa, Lietuva - Audronė Drungilaitė
Grafinis dizainas: Kirils Kirasirovs / augusts
Scenografija: Brigita Bula / Brigita Bula Arhitekti
Parodoje dalyvaujantys dizaineriai ir prekių ženklai:
Estija: Standard, Maarja Mäemets, Kertu Liisa Lepik, Heiter X, Annike Laigo, Myceen, Estijos menų akademija - Teresa RA
Latvija: Gateris Works, Ēter, Dace Sūna, Studio Sarmīte, Artis Nīmanis, Emma Sofia, Boterra.
Lietuva: Mantas Lesauskas, Vilius Dringelis, Marija Puipaitė, Liepa Marija Gradauskaitė, Paulina Vasiliauskaitė, Ieva Baranauskaitė ir Rūta Palionytė, Liucija Kostiva.
Biomedžiagų biblioteka Isola Design Festival programos dalyje
Biomedžiagų biblioteka – tai VDA absolventės Austėjos Platukytės įkurta, nuolat auganti ir besivystanti inovatyvių medžiagų kolekcija bei kūrybinė erdvė Vilniuje, Lietuvoje – pirmoji ir vienintelė tokio pobūdžio iniciatyva Baltijos šalyse, prieinama visiems. Ji atspindi šiuolaikines dizaino ir gamybos tendencijas, ypatingą dėmesį skirdama tvarioms, ekologiškoms ir aplinkai draugiškoms biomedžiagoms. Projektas skatina tvaraus vartojimo ir dizaino idėjas, taikydamas žiedinį požiūrį į visas žaliavas ir atliekas.
Ši novatoriška biomedžiagų kolekcija yra reikšminga vietiniu lygmeniu, tačiau turi ir didelį potencialą tapti tarptautinių dizaino renginių dalimi. Didelę Biomedžiagų bibliotekos dalį sudaro Lietuvos ir Baltijos šalių dizainerių sukurti medžiagų pavyzdžiai, vertingi dėl savo unikalios pozicijos tvarių medžiagų tyrimų lauke. Kolekcija ne tik dokumentuoja regiono kūrėjų darbus, bet ir išryškina jų indėlį į pasaulinę biomedžiagų inovaciją. Kaip pirmasis tokio pobūdžio archyvas Lietuvos dizaino istorijoje, jis yra svarbus pristatyti tarptautinėse parodose, suteikiant užsienio auditorijai galimybę pažinti Baltijos regiono metodus ir tvarias praktikas, dažnai grindžiamas vietinėmis ir lengvai atsinaujinančiomis žaliavomis.
Tarptautiniame kontekste Baltijos biomedžiagų kolekcija atlieka svarbų vaidmenį stiprinant regiono kultūrinį identitetą, suteikdama galimybę dalytis jo istorija, tradicijomis ir inovacijomis. Baltijos regiono žinios ir kūrybinė patirtis prisideda prie platesnės pasaulinės dizaino kultūros, pabrėždamos tvarių sprendimų svarbą šiuolaikiniame dizaine.
Parodoje eksponuojami biomedžiagų pavyzdžiai ir dizaino objektai, kuriuos sukūrė Agnė Kučerenkaitė, Austėja Platūkytė, Dijuota Žilytė, Ekopolimeras, Evelina Kudabaitė, INDI, Indrė Spitrytė-Mikuckė, Katarina Kruus, Sarmite Polakova ir Viltė Adomavičiūtė.
Kuratorė: Austėja Platūkytė
Organizatorius: VšĮ „Medžiagotyra“
Projektą finansuoja: Lietuvos kultūros taryba
CONSCIOUS OBJECTS | MDW25 by Isola Design
Pirmadienis, balandžio 7 d. – sekmadienis, balandžio 13 d., 2025 11:00 – 20:00 Basic Village, Via dell'Aprica 12, 20158 Milanas, Italija