Balandžio 20 d. - 23 d.  vyks VDA studentų darbų ekspozicija parodoje Baldai ir dizaino sprendimai 2022  Litexpo senuosiuose parodų rūmuose.

Dalyviai:

Elena Lašaitė
Tiriamasis darbas „Veido ir kultūrinės aplinkos sąveika – dizainerio perspektyva“

VDA, Vilniaus fakulteto, MA, II dizaino kursas
Darbo vadovas doc. Mantas Lesauskas

Dizainerė tiki, jog mūsų kūnas – tai tiesioginis tapatybės nešiotojas. Šiame tyrime aptariama tapatybė sąveikauja su fiziniu savo duomenų apsaugojimu ir su neurotišku asmenybės troškimu išsaugoti tapatybę, net jei realios grėsmės tam ir nėra. Šiandien mūsų veidas turi daugiau įgaliojimų nei bet kada anksčiau. Saugodami veidą, saugome tapatybę. Veidas esame mes. Dizainerės sukurti objektai siekia įprasminti tiriamojo darbo išvadą, jog esame veidų visuomenė. Pagrindine kūrybos ašimi tapo pačios dizainerės veidas, kuris buvo sąmoningai dublikuojamas, keičiamas jo mastelis, naikinamas arba pabrėžiamas atvaizdo skaitomumas.


Liucija Kostiva
Pledas „Myli – nemyli“

VDA, Kauno fakulteto, tekstilės katedros, MA. II kursas
Darbo vadovės: doc. Monika Žaltauskaitė Grašienė ir prof. Laima Oržekauskienė

Interaktyvus pledas „Myli – nemyli“ yra pledų kolekcijos „Aš tave myliu“ dalis. Šioje kolekcijoje buitinis namų tekstilės objektas įgyja emocinę bei idėjinę vertę. Pledas čia yra meilės, globos, emocinės gerovės ir dalinimosi simbolis. „Myli – nemyli“ plede randamas visiems gerai pažįstamas motyvas, kuris nukelia į vaikystės prisiminimus ir leidžia naiviai pasvajoti. Globėjiškai apgaubdamas šis pledas kviečia pasinerti į meilės ir laimės paieškų žaidimą: prakirpus laisvus ataudų siūlus galima rasti ramunės žiedus su lyginiu arba nelyginiu žiedlapių skaičiumi, kuris ir nulems sėkmę.
 


Liepa Marija Gradauskaitė 
Sėdimasis baldas „Curve“ 

VDA, Vilniaus fakulteto, III dizaino kursas
Darbo vadovai: prof. dr. Vytautas Kibildis, lekt. Marija Puipaitė

Neįprastos tipologijos ir analogų neturinčios formos baldas vartotoją kviečia jį išbandyti ir naudoti intuityviai. Objektas sukurtas prisitaikyti prie žmogaus kūno linkių, todėl yra patogus, tinkamas tiek trumpai prisėsti, tiek atsipalaiduoti ilgesniam laikui. Sėdint aktyvuojamos kasdienybėje rečiau naudojamos raumenų grupės, taip pat – sprendžiama ir kūprinimosi problema suteikiant atramą vidinei kojų daliai. Plokštuma baldo priekyje leidžia atsiremti ir funkcionuoja kaip trumpalaikė darbo vieta. Baldas gali būti gaminamas iš įvairių medžiagų, pavyzdžiui, metalo ar betono, todėl yra tinkamas naudoti namų aplinkoje, lauko erdvėse, kavinėse ar prekybos centruose.
 


Justina Stipinaitė 
Kėdė „Groovy Chair“

VDA, Vilniaus fakulteto, III dizaino kursas
Darbo vadovas: prof. dr. Vytautas Kibildis

Ši kėdė sukurta remiantis septintajam dešimtmečiui būdingu banguotu šriftu, kuris neretai vadinamas „Groovy“. Būtent taip pavadinta ir ši kėdė. Bangos pabrėžia kėdės skulptūriškumą bei diktuoja, jog baldu reikia naudotis intuityviai. Kėdę sudaro trys sluoksniai, kurie gali tapti atskiromis kėdėmis arba meninėmis skulptūromis. Lengvumo ir grakštumo kėdei suteikia juodas plienas, kuriame matosi gijos ir raštai, atskleidžiantys natūralumą. Suvirinimo taškai atlošo paviršiuje ir vamzdžių numeriai ant kėdės kojų rodo medžiagiškumo charakterį. Gaivūs metalo atspindžiai bei dvylikos kojų margumas itin estetiškai atsiskleidžia didesnės kvadratūros interjeruose ir suteikia prabangos dvelksmą.



Milda Gečaitė
Kabykla „Eglutė“

VDA, Kauno fakulteto, III dizaino kursas 
Darbo vadovas: doc. Renatas Šukys

Kabyklos idėją tiesiogiai atspindi pavadinimas „Eglutė“, kadangi baldui pritaikytas stilizuotas eglės siluetas. Kurdama šią kabyklą dizainerė pastebėjo, kad eglė savo šakų ir spyglių struktūra gamtoje atitinka tradicinį kabyklos modelį. Tai įkvėpė sukurti šią lakonišką kabyklą, kuri puikiai dera įvairiuose interjeruose. Kabykla yra išpjauta iš baldinės plokštės pasitelkiant CNC staklių technologiją. Naudojamos papildomos medžiagos: dirbtinė oda ir galanterinė guma.



Viktorija Stundytė 
Tiriamasis darbas „Valgymo potyriai: stalo atributų dizainas“

VDA, Vilniaus fakulteto, MA. II dizaino kursas
Darbo vadovai: doc. meno licenciatas Mantas Lesauskas, doc. Julija Mazūrienė

Stalo atributas – tai jungtis tarp maisto ir valgytojo, turinti įtaką valgymo potyriui ir valgymo elgesiui. Indo formos išraiška, atsakinga už valgymo patirtį, kartu formuoja ir erdvę edukacijai: koordinuoja valgymo elgesį bei lavina dėmesingumą maisto pasirinkimui ir kiekiui. Šis potyris valgymo procesuose susijęs ne tik su valgymo malonumais, tačiau ir platesnių valgymo prasmių ieškojimu. Tai tvarios maisto sistemos vizijos dalis, kuri prasideda nuo stalo ir pasirinkimo „ką, kaip ir kodėl“ valgome. Dizaino objektų seriją sudaro septyni skirtingi stalo atributai: indai vandeniui, uogoms, daržovėms, kiaušiniams, jūros gėrybėms, mėsai ir desertui. Šių indų dizainu siekiama gerinti valgymo patirtis namuose, stimuliuojant pojūčius per indą, kai šie pojūčiai žadinami aliuzijomis į natūralius gamtos atributus bei gamtos ir žmogaus sąlyčio atvejus.
 


Ieva Gudelaitytė 
Kėdė „Ōkī“

VDA, Vilniaus fakulteto, III dizaino kursas
Darbo vadovas: prof. dr. Vytautas Kibildis

„Ōkī“ išvertus iš japonų kalbos reiškia didelį, aukštą. Tai yra būdinga ir šiai kėdei dėl jos aukšto atlošo. Kėdė atlieka ne tik atsisėdimo, bet ir daiktų pasidėjimo ar sandėliavimo funkciją. Sudaryta iš vertikalių plokštumų, ši kėdė sukuria skulptūrišką įvaizdį ir iš skirtingų projekcijų atrodo vis kitaip.
„Ōkī“ – tai vienetinis baldas, prisitaikantis prie vartotojo ir primenantis apie galimybę matyti vis kitaip.



Emilija Globytė
Daugiafunkcė modulinė darbo vieta

VDA, Telšių fakultetas, III baldų dizaino kursas
Darbo vadovė: doc. Laima Mikalauskienė

Ši daugiafunkcė modulinė darbo vieta yra skirta mokytis bei saugoti daiktus.
Objekto problematika: socialinę atskirtį patiriančių vaikų nesaugi aplinka ir mokymosi vietos trūkumas namuose, išryškėjęs pandemijos akivaizdoje. Ant stalviršio esančios uždangos suteikia galimybę atsiriboti nuo aplinkos trikdžių. Kabliukų variacijos gali kisti, o jų paskirtis – pasikabinti kuprinę ar kitus kasdienius daiktus. Daugiafunkcė darbo vieta veikia modulio principu – jungiasi į segmentus, bei gali būti pritaikoma namuose, mokyklose ar dienos centruose. Medžiagos: medžio drožlių plokštė, klevo klijuotė, klevo masyvo detalės, geltonas plastikas, perforuoti juodo metalo lakštai.




Vytautė Latožaitė
Fajansinė skulptūra „Matymas“

VDA, Vilniaus fakulteto, keramikos katedros, III kursas
Darbo vadovė: doc. Rasa Justaitė-Gecevičienė

Nors praeityje mokslininkai teigė, jog visi žmonės, turintys normalų regėjimą, spalvas mato vienodai, nauji tyrimai rodo ką kita. Už gebėjimą matyti ir suvokti spalvas turime būti dėkingi kūgeliams. Tai akies tinklainės fotorecepcinės (fotosensorinės) ląstelės, sudarytos iš kūno, vidinės ir kūgelio formos išorinės ataugos. Dizainerė šią idėją atskleidžia maisto pavidalu – konstruodama kūgelius bei objektams suteikdama neįprastas spalvas, pavyzdžiui, žali agurkai tampa raudonais. Maistas yra tai, ką vartojame kasdien, todėl kasdieniai objektai perteikti jiems nenatūraliomis spalvomis sukuria stiprią emociją.
 


Emilija Griciūtė 
Suoliukas „Atokvėpis“

VDA, Vilniaus fakulteto, keramikos katedros, III kursas
Darbo vadovas: prof. Rytas Jakimavičius

Šis dizaineriškas baldas – tai iš keramikos medžiagos sukurtas suoliukas, skirtas žmonių patogumui bei interjero ar eksterjero dekorui. Šis suoliukas imituoja gamtos paviršius ir yra pritaikytas kaip vieta poilsiui ar grožėjimuisi aplinka. Molio masė, iš kurios pagamintas šis baldas, yra sukepusi, todėl suoliukas yra atsparus įvairioms oro sąlygoms. Suoliuko kūrimui naudotos medžiagos: šamotinė, balto molio masė, aukštos degimo temperatūros glazūros.
 

Justinas Spirgys
Kėdė „Beltfel“

VDA, Kauno fakulteto, IV dizaino kursas
Darbo vadovas: doc. Renatas Šukys

„Beltfel“ kėdė yra sukurta naudojant CNC staklių technologiją, pjaunant faneros plokštę. Baldo dizainas yra įkvėptas urbanistinės aplinkos elementų: sėdimajai daliai naudojamas krovininis diržas, o lieknas, tačiau tvirtas kėdės rėmas atstoja metalinius konstrukcinius elementus. Pasikartojantis geltono diržo juostų žaismas taip pat prilygsta linijų gausai keliuose. Ši ryški spalva puikiai kontrastuoja su tamsiu kėdės rėmu, taip baldui suteikiant dėmesį patraukiančią akcento detalę.



Mykolas Kavaliauskas
Pusbario kėdė „Subsidere“

VDA, Vilniaus fakulteto, III dizaino kursas
Darbo vadovė: doc. Julija Mazūrienė

Pusbario kėdė „Subsidere“ yra sukurta remiantis gotikinės architektūros formomis. Analizuojant plastiškas praeities formas, jos buvo moderninamos, siekiant pritaikyti šiuolaikiniam interjerui. Gauta persipinančio konstruktyvo forma įkūnijama naudojant šių dienų technologijas – FDM 3D spaudą su PET-G plastiku. Kėdės dydis: 605x330 mm. 
 


Jonas Rudis
Poilsio kėdė OXO

VDA, Vilniaus fakulteto, III dizaino kursas
Darbo vadovas: prof. dr. Vytautas Kibildis

Poilsio kėdė OXO – tai estetikos ir technologijos sintezė. Baldas yra sukurtas atsipalaidavimui ir interjero puošybai. Kėdės formą išryškinantis metalinis rėmas atlieka ne tik estetinę funkciją, bet ir palaiko formos organiškumą, užtikrina baldo stabilumą, tvirtumą bei demonstruoja aukštųjų technologijų meistriškumą.



Simas Petrauskas
Kėdė „Zig Zag

VDA, Kauno fakulteto, IV dizaino kursas
Darbo vadovas: doc. Renatas Šukys

Projekto idėja – sukurti sėdimą baldą iš apdailintos faneros plokščių, kurios būtų išpjautos naudojant CNC technologiją. Kadangi ši medžiaga yra ypatingai tvirta, tai leido sukurti įdomią galinių kojų formą bei kėdei suteikti dinamiškų bruožų. Vingiuoti raštai puikiai užpildo baldo plokštumas bei kartu su galine koja sukuria lengvą amortizaciją, todėl sėdėjimas yra patogesnis.



Auguras Pipiras
Šviestuvas „Gaze“

VDA, Vilniaus fakulteto, II dizaino kursas
Darbo vadovas: doc. Povilas Juškaitis

„Gaze“ – tai šviestuvas, kuris nepastebimai prisitaiko prie erdvės. Dienos metu, kai yra išjungtas, „Gaze“ susilieja su aplinka, tampa neutralus. Tamsoje šviestuvas atgyja, sukurdamas dinamišką šviesos efektą: priklausomai nuo vartotojo padėties ir žiūrėjimo taško, šviestuvo skleidžiamas spindulys vis kinta.
 


Emilija Globytė 
Pojūčių stalas OI

VDA, Telšių fakultetas, III baldų dizaino kursas
Darbo vadovas: prof. Ramūnas Banys

Stalo OI pavadinimas žymi stalviršyje esančių apvalios bei pailgos formos detalių simboliką. OI – tai pojūčių stalas, kuris pandemijos laikotarpiu suteikia galimybę atitrūkti nuo kasdienybėje patiriamų emocinių sunkumų. Stalas turi kelias paskirtis: pasinerti į ramybę pasitelkiant stalviršyje integruotas detales, taip pat – mėgautis lietimo bei sklindančio kvapo terapija. Erdvus stalviršis puikiai atlieka ir daiktų pasidėjimo funkciją. Maloniu kvapu prisotintų detalių veikimo principas: apvalioji detalė sukama ratu, o stačiakampė forma stumdoma į priekį ir atgal. Stalo gamybai naudotos medžiagos: tuopos medžio drožlių plokštė, aliuminis, aerozoliniai dažai bei gelsvo atspalvio sėmenų aliejus, susiliejantis su geltonomis detalėmis bei stalo koja.
 


Emilija Griciūtė
Arbatos gėrimo komplektas „Priedas prie pokalbio“

VDA, Vilniaus fakulteto, keramikos katedros, III kursas
Darbo vadovas: doc. Saulius Jankauskas

Pasaulyje mažėjant vietos bei vyraujant minimalizmo estetikai, norisi turėti kuo mažiau ar kuo kompaktiškesnių daiktų. Šis faktas paskatino dizainerę ieškoti sprendimų, kaip optimizuoti arbatai skirtą komplektą, kuris namuose įprastai užima nemažai vietos.Šį dizaino objektą, skirtą kasdieniam naudojimui buityje, yra patogu transportuoti – tai galima padaryti paėmus vos už vienos rankenos. Dėl savo kompaktiškos konstrukcijos, šis komplektas taip pat užima kur kas mažiau vietos nei įprastas arbatos gėrimo komplektas.

Komplektą sudaro: arbatinukas, lėkštutė ir keturi puodeliai.
Komplekto kūrimui naudotos medžiagos: baltas molis, matinė glazūra.



Viktorija Balčiūnaitė
Spintelė iš kolekcijos TIMO

VDA, Telšių fakulteto, IV baldų dizaino kursas
Darbo vadovė: doc. Laima Mikalauskienė 

Ši universalios paskirties spintelė yra sukurta su integruota biomedžiaga, taip skatinant vartotojus rinktis objektus iš kuo natūralesnių medžiagų bei kurti tvarią gyvenamąją aplinką. Prototipas pagamintas iš medienos masyvo ir pieno produktų pagrindu sukurtos biomedžiagos su šieno bei džiovintų gėlių priemaišomis. Durelių lankstai pagaminti pasitelkiant 3D spausdinimo technologiją.
 


Osvaldas Jonušas
Eksperimentinė kėdė

VDA Telšių fakultetas, III baldų dizaino kursas
Darbo vadovė: doc. Laima Mikalauskienė

Ši kėdė yra prototipas sukurtas eksperimentinio dizaino dirbtuvėse. Objekto
koncepcija paremta dekonstravimo metodu ir įkvėpta Big Bang teorijos.
Prototipas pagamintas konstruojant beržo medienos strypus identiškus
jungiamuosius mazgus ir taip sukuriant dinamišką nesvarumo efektą. Kėdė dažyta
akrilo dažais - pasirinkta monochromine spalva siekiama pabrėžti kėdės koncepciją.


Maryia Barayeva, Laura Simutytė, Ieva Gudelaitytė, Auguras Pipiras
Kūrybinė užduotis: „Tašas – estetinės ir funkcinės panaudojimo galimybės“

Darbo vadovas: prof. dr. Vytautas Kibildis
VDA, Vilniaus fakultetas, produkto dizainas, I kursas. 

Užduotis skirta išmokyti studentus greitai generuoti idėjas, lavinti estetikos ir funkcijos pajautimą, ieškoti medžiagos grakštumo ir lakoniškumo. Visiems dizaineriams duodami keturi tašai: 30 x 30 mm, L 2 500 mm. 
 


Emilija Globytė
Minkštas baldas EFE

VDA, Telšių fakultetas, III baldų dizaino kursas
Darbo vadovė: doc. Laima Mikalauskienė

EFE ‒ minkštas baldas atspindintis vandens interpretaciją. Efemeriškumas - laikinų dalykų samprata, kuri siejasi su nepastovia, nuolat kintančia vandens forma. Kuriant objektą, atlikto dizaino tyrimo metu, identifikuotas vandens dvilypumas atrastas simbolių žodyne: „Vanduo gali būti gyvybės šaltinis, bet taip pat ir gyvybės naikintojas ‒ gelmių vanduo“. Minkštas baldas suteikia galimybę atsisėsti „tarp bangų“. Sėdimo baldo minkštos dalys atsiveria įvairiais būdais, sukurdamos kontrastą tarp paviršiaus ir gelmės. Minkštos dalies medžiaga - polietileno putų paklotas, konstrukcija – metalas. Vandens dvilypumą atskleidžia medžiagos spalva bei vitališka tekstūra.





Ineta Gruzdytė 
Kėdė Chaos 


VDA, Vilniaus fakulteto, III dizaino kursas
Darbo vadovas: prof. dr. Vytautas Kibildis 

Chaòsas (gr. chaos), senovės graikų ir romėnų filosofijoje - pirmapradė medžiaga, elementų maišymasis, baigtinumo ir tvarkos priešybė. Būtent toks ir yra šis kūrinys. Gimęs iš netvarkingai sumestų tašų, pamažu pavirto į stabilų ir ganėtinai tvarkingą struktūrą turintį gaminį. Dažniausiai žmogus pirmą įspūdį susidaro pasikliaudamas rega, todėl norėjau sukurti baldą, kuris iš pirmo žvilgsnio pasirodytų neteisingas, nesaugus (chaotiškas), tačiau išbandžius paaiškėtų, kad “sumestų pagalių krūva” yra visiškai stabili, galbūt net patogi arba pritaikoma interjere. Dvi atramos, todėl žmogus neįpareigojamas, kuria puse turi sėdėti. Ant vienos atramos galima atsiremti, o ant kitos pasidėti ranką, ant atsikišusių “ragų” patogu pasikabinti paltą ar rankinę.