Dainius Bendikas yra vienas iš „Fashiontex“ projekte dalyvaujančių dėstytojų. Jis yra tarpdisciplininis menininkas, mados ir kostiumų dizaineris, kurio specializacija - techniškai sudėtingų skulptūrinių konstrukcijų drabužiai, o daugeliu atvejų - inžineriniai funkciniai sprendimai. Profesinę karjerą pradėjęs 2008 m., savo kūrybą pristatė Estijoje, Lenkijoje, Latvijoje, Islandijoje ir Danijoje, kur dirbo dizaineriu ir vyriausiuoju dizaineriu įvairiuose vyriškų drabužių prekės ženkluose. Nuo 2018 m. Dainius Bendikas yra Vilniaus dailės akademijos docentas. Čia jis dėsto eksperimentinį, konceptualų mados dizainą, skulptūrinius tyrimus bei 3D mados dizainą. 

Šiame interviu su Dainiumi kalbame apie vis labiau besiplečiančią skaitmeninę madą.

Kokie, jūsų nuomone, šiuo metu yra iššūkiai mados industrijoje? Kaip skaitmeninė mada padeda juos spręsti? 

Viena iš šiandien plačiausiai naudojamų skaitmeninės mados 3d įrankių paskirtis mados industrijoje yra gaminių vizualizavimas. Tai puikus įrankis, padedantis gamybos įmonėms bendrauti su užsakovais, dizaineriui - su klientais ir pan. Detaliai sukuriant skaitmeninę būsimo gaminio versiją galima greičiau, paprasčiau ir tiksliau numatyti būsimo gaminio techninius parametrus, variacijas, korekcijas - tokiu būdu minimalizuojant prototipų gamybos kiekį, laiką, žmogiškuosius išteklius, logistikos kaštus. Šis, jau populiarus techninės komunikacijos būdas, sprendžia dažnu atveju gana sudėtingus, problematiškus etapus mados produkto gamybos procesuose. Tai vienas iš daugybės pavyzdžių, kokius realius pokyčius šie skaitmeniniai įrankiai daro šiandien. 

Kaip manote, kokia skaitmeninės mados ateitis? 

Skaitmeninės mados vystymosi kryptys rodo, kad mados kūrimo bei vartojimo poreikiai ir galimybės tampa vis labiau daugialypiai - persipinantys tarp skaitmeninio ir realaus pasaulio. Naujos technologinės galimybės kūrėjams leidžia detaliai kurti ne tik drabužius, bet ir viską, kas susiję su kuriama vizija. Dėl to dizainerio profilis plečiasi už tradicinės mados lauko ribų. Manau, kad sulig tikslinėmis technologinėmis pažangomis kūrybiškumas bei jo pritaikomumas plėsis ir toliau.

Kaip studentai Vilniaus dailės akademijoje reaguoja į skaitmeninę madą ir ją priima? Ar skaitmeninės mados ir programų išmanymas reikalingas kiekvienam mados studentui? 

Studentai 3D mados projektavimą priima labai pozityviai. Nors mokymosi kreivė yra gana stati, skaitmeninis 3D raštingumas yra išskirtinai integralus įprastiems mados dizaino kūrimo, projektavimo bei techninio išpildymo procesams, galintis ženkliai praplėsti kūrybiškumo bei techninio meistriškumo galimybes. Manau, skaitmeninių įrankių išmanymas yra būtinas šiuolaikiniam dizaineriui dėl daugybės priežasčių, viena pagrindinių - kad šie įrankiai paspartina procesus. Vilniaus Dailės Akademijos mados dizaino katedroje siekiame būtent kūrybinio, technologinio santykio tarp analoginio ir skaitmeninio dizaino projektavimo. Tokiu būdu studentai turi galimybę organiškai apjungti šiuos dizaino principus savo kūryboje. 

Ko tikitės iš FashionTex projekto? Kaip šis projektas galėtų pakeisti požiūrį į mados dizaino mokymą ilgalaikėje perspektyvoje? 

Dėl FashionTex projekto pobūdžio turime galimybę bendradarbiauti tarp skirtingų Europos mados mokyklų siekdami integruoti skaitmeninės 3D mados įrankius savo studijų programose. Būtent dėl šio bendradarbiavimo galime dalintis svarbiomis edukacinėmis įžvalgomis, patirtimis ir pilnavertiškai formuoti skaitmeninės mados edukacijos pamatą jaunajai dizainerių kartai. 

„Blitz“ klausimai

Neseniai jus įkvėpęs menininkas
Thomas Pausz

Mėgstamiausias įrankis kūrybai

Rankos

Geriausias garso takelis darbui

Nils Frahm - Says

Mados mylėtojui būtina perskaityti

Daniel Kahneman - Thinking fast and slow

Vieta, kurią verta aplankyti

Suoliukas prie medžio

 

Apie projektą FashionTEX

FashionTEX yra 3 metų trukmės projektas, finansuojamas programos „Kūrybiška Europa“ (2 000 000,00 EUR) ir dalinai finansuojamas Lietuvos kultūros instituto. Juo siekiama kurti skaitmeninės mados ekspertizę ir šviesti studentus mados universitetuose.