• Naujienlaiškis
  • Spalio 5 d. 17 val. galerijoje „5 malūnai“
    atidaroma menininko iš Kinijos - prof. dr. XiaoFei-Li
    personalinė paroda „Pėdsakas“ (anglų k. "Trace")


    Spalio 5 d. 16 val. - XiaoFei Li atvira paskaita, VDA, 102 auditorija, Malūnų g. 3, Vilnius
    Spalio 5 d. 17 val. XiaoFei Li personalinė paroda „Trace“, VDA Galerijoje „5 malūnai“, Malūnų g. 5, Vilnius
    Spalio 6-13 d. XiaoFei Li kūrybinės dirbtuvės VDA studentams „Print As A Way For Seeing“, VDA Grafikos spaustuvė, Malūnų g. 5, Vilnius

    Grafikos menas atsirado Kinijoje. Nors pirmas išlikęs meno kūrinys, atspausdintas Kinijoje nuo medžio lentos yra „Diamond Sutra“ datuojama 868 m., galime net neabejoti, kad tai nėra pirmas medžio raižinys atspausdintas ant popieriaus, ypač žinant, kad popierius Kinijoje jau plačiai vartotas 105 metais. Beje, buvo spausdinama ne tik ant popieriaus, ir, pirmiausia, ne ant popieriaus. Tad popieriaus „atradimas“ ir panaudojimas spaudai 1454 m. ar 1455 m. (Gutenbergo draugų vogtomis spaudos technologijomis iš Korėjo vienuolynų) buvo svarbus pirmiausia Europai, vėluojančiai su spauda apie pusantro tūkstančių metų... Manau nesuklysiu pasakęs, kad šiuolaikinėje Kinijoje (perfrazavus posakį) „iš visų menų Kinijoje yra svarbiausias grafikos menas“. Kiekvienas Kinijos universitetas specializuojasi skirtingos grafikos tradicijos puoselėjime ir tos tradicijos tęstinume. Ten nėra universalios grafikos mokyklos su skirtingų technikų įsisavinimu, kaip Vakarų pasaulyje.

    Atvykstantis iš Pekino į Lietuvą menininkas XiaoFei Li atstovauja moderniąją Kinijos grafiką (estampą). Savo atspauduose nuo medžio jis puikiai sujungia klasikinės Kinijos tapybos ir tradicinės juodai-baltos Kinijos grafikos principus su karikatūros žanru, animacinio filmo tipažu, bei 20 amžiaus pradžios grupės „Brücke“ menininkų lokalių spalvinių plokštumų naudojimu (Erich Heckel). Tai labai delikačiai išraižyti ir kruopščiai atspausdinti grafikos darbai, rodantys aukštą menininko profesionalumą. Nesunku pastebėti, kad XiaoFei Li išraižytų figūrų ir objektų kontūrai prieš išraižant buvo nutapyti kaligrafiniu teptuku, kaip kinų rašto simboliai – hànzì. Tai paradoksali situacija – parašytas kinų „hieroglifas“ dažnai susideda iš dar kelių rašto simbolių kurių kiekvienas, savyje talpindamas atskiras prasmes, sukuria naratyvą. Tuo tarpu menininko XiaoFei Li „papasakota“ vaizdu istorija atrodo kaip paspalvintas hànzì, susidedantis iš keleto kitų kinų rašto simbolių. XiaoFei Li kuriniai atspausti aliejaus pagrindo spaudos dažais ant ryžių popieriaus „grybo“ pagalba, tai yra medinis spausdinimo įrankis (grybo formos) atstojantis lietuvių grafikų naudojamą šaukštą.

    Kūrybinių dirbtuvių koordinatorius prof. Kęstutis Vasiliūnas

    Paroda veiks iki spalio 13 d.