• Naujienlaiškis
  • VDA Dizaino katedros dėstytojos, doktorantės Gintarės Černiauskaitės projektas "Upe" laimėjo "Kids Design Award" konkursą Kelne, Vokietijoje!
    "Kids Design Award" - tai apdovanojimai, kuriose vertinami dar rinkoje nesantys prototipai, skirti naudoti vaikams. Šių metų apdovanojimuose dalyvavo virš 150 dalyvių iš 70 šalių, buvo nominuoti 10 geriausių, kurie pristatė savo sukurtus produktus apdovanojimų komisijai gyvai. Komisiją sudarė Europos dizaino atstovai – dizaineriai, dizaino dėstytojai, dizaino sąjungų vadovai ir vaikų prekių gamintojai.
    Vertinimo kriterijai: inovatyvumas, estetika, medžiagų parinkimas, ekologiškumas ir saugumas naudoti, galimybė naudoti visai šeimai (ir vaikams, ir tėvams), ergonomiškumas, tvarumas ir tvirtumas, atitinkamumas naudoti vaikams.
    Po komisijos vertinimo vyko 4 dienų Kelno vaikų pramonės paroda, kurioje visi nominantai pristatė savo projektus.
    Smagu, kad Gintarės projektą komisija rekomendavo pasaulinio lygio gamintojui, tad galbūt pavyks projektą greitu metu įvesti į rinką.

    “Upe” yra edukacinis medinis konstruktorius - žaidimas, padedantis vaikui mokytis skaityti, rašyti ir skaičiuoti. Kiekviena raidė ar skaičius sudedama ar pastatoma iš atskirų detalių. Tokiu būdu vaikas skatinamas atpažinti ir sukonstruoti raides bei eksperimentuoti su šriftu. Tos pačios detalės taip pat gali būti naudojamos statant kelius, tiltus, pilis, dėliojant pasakų herojus bei begalę visko, ką tik įmanoma įsivaizduoti! Tad "Upe" lavina vaiko kūrybingumą, motoriką, supratimą apie pusiausvyrą, padeda mokytis kalbos ir matematikos.

    Tai pirmasis žaidimas pasaulyje, mokinantis rašyti ir skaityti ne dėliojant jau turimas raides, tačiau atpažįstant esminę raidės formą ir ją sukuriant pačiam, tad lavinamas ir vaiko kūrybingumas, mokomasi spręsti iškilusias problemas. Be to, šis konstruktorius turi ne tik lavinamąją paskirtį - pasimokius, tas pačias detales galima naudoti žaidžiant - statant pilis ar miestus. "Upe" - tai su tradicinėmis technologijomis suderintas inovatyvus mąstymas.