• Naujienlaiškis
  • Šiuolaikinio meno centre (ŠMC) atidaroma VDA dėstytojų paroda „Post ars. Partitūra“

    Atidarymas: birželio 17 d., penktadienį, 18 val. Paroda veiks iki rugpjūčio 14 d.

    Menininkai: Aleksas Andriuškevičius, Robertas Antinis, Česlovas Lukenskas ir Gintaras Zinkevičius
    Kuratorės: Julija Fomina ir Agnė Narušytė
    Rėmėjas: Lietuvos kultūros taryba

    Kiekvienas menininkų grupės Post Ars pasirodymas būna įvykis. Jos nariai Aleksas Andriuškevičius, Robertas Antinis, Česlovas Lukenskas ir Gintaras Zinkevičius atlieka savo partiją bendrame parodos ar akcijos kūrinyje. Muzikos forma jungia atskirus kūno meno, performanso, instaliacijos, hepeningo elementus į visumą, o veiksmo erdvė ir idėja yra partitūra. Todėl toks ir šios parodos pavadinimas, primenantis ir garsųjį grupės kūrinį „Partitūra“, 1993 m. įgyvendintą Europos bienalėje Niederlausitz II. Anuomet „natomis“ tapo tarp pabėgiais nubraižytų penklinių atsidūrę peizažo elementai: medžiai, paukščiai, akmenys, žolės ir net vėjas. Šioje parodoje „partitūra“ tampa fotografija, o kiekvienas menininkas atlieka savo partiją pasitelkdamas poligrafiją, kasdieniškus daiktus, kūnus, gamtos stichijas ir žodžius, kurie iškloti ant grindų žiūrovams po kojomis kaip „brandžios MINDYS“.

    Taip pat parodos metu ŠMC skaitykloje bus rodomas Gintaro Zinkevičiaus ir Audriaus Kemežio filmas „Recepcija“, pristatantis šioje erdvėje 1996 m. vykusią Džiugo Katino ir Dariaus Gerasimavičiaus akciją su Post Ars, skirtą parodų „FLUXUS Vokietijoje 1962–1994“ ir „Jurgis Mačiūnas. FLUXUS menas-pokštas“ (iš G. ir L. Silvermanų kolekcijos) atidarymui.


    Post Ars grupė oficialiai susikūrė 1989 m., nors jos nariai Aleksas Andriuškevičius, Robertas Antinis, Česlovas Lukenskas ir Gintaras Zinkevičius įvairiai susigrupuodami bendradarbiavo jau nuo dešimtmečio pradžios. Tais pačiais metais jie surengė įspūdingą akciją Zatyšių smėlio karjere, o 1990 m. – parodą „Kauno dailininkų instaliacijos“, iššaukusią dailininkų protestą. 1992 m. 60 egzempliorių tiražu išleistoje savadarbėje knygoje „Post-Ars“ (dalyvavo Herkus Kunčius) grupė pristatė savo idėjas tekstais: parafilosofiniais eksperimentais, kalbos geometrija, dadasemiotinėmis esė, aforizmais ir piešiniais, o 1994 m. reaguodami į Seimo rinkimus vasario 16-osios proga surengė akciją Kauno gatvėse „Šešiolikos taktų periodas“.

     

       Nuotrauka: Česlovo Lukensko akcija „Keliaujantys keturkampiai kartu su Post Ars, 1990. Gintaro Zinkevičiaus fotografija.