• Naujienlaiškis
  •  

    Antrą kartą Lietuvoje vyks Nacionaliniai pakuotės dizaino apdovanojimai (NAPA). Konkurso tikslas – įvertinti Lietuvoje kuriamą kokybišką, inovatyvų produktų pakuotės dizainą ir geriausius pavyzdžius pristatyti ne tik siauram profesionalų ratui, bet ir visuomenei.

    Pastaruosius keletą metų Lietuvos gamintojai suvokė, kad investicijos į profesionalų pakuotės dizainą gali būti veiksmingas kelias į trokštamas Vakarų rinkas. „Biržų duonos“ rinkodaros vadovė Raimonda Kirpliukaitė pastebi, kad praeitais metais NAPA konkurse pirmą vietą maisto produktų ir gėrimų kategorijoje laimėjusios pakuotės „Sucré“ macarons tarptautinėse maisto parodose sulaukia daug dėmesio iš Vokietijos, Olandijos ar Danijos. Be to, tai kelia įmonės darbuotojų pasididžiavimą bei pasitikėjimą savimi. Anot jos, gamybininkai dar labiau stengiasi kurti naujus produktus, o rinkodaros skyrius ir pardavėjai turi stiprių argumentų pristatyti produktą ne tik Lietuvos, bet ir užsienio rinkai.

    Šių metų konkurso vertinimo komisija suburta iš nepriklausomų dizaino, gamybos, marketingo ir pardavimų sričių ekspertų. O NAPA partnerio, popieriaus tiekėjo „Antalis“ pakviesti tarptautiniai komisijos nariai užtikrins dar nešališkesnį darbų vertinimą. Iš Nyderlandų atvyksta Larisa Prakhova, atstovaujanti pasaulinę kartono gamybos įmonę „Iggesund Paperboard“, o iš Prancūzijos – Joel Dubois, atstovaujantis popierinių pakavimo medžiagų ir sprendimų milžinę „BillerudKorsnäs“.

    Taip pat bus stiprinama idėja, kad apdovanojimai yra ne tik šventė, bet ir galimybė visiems pakuotės industrijos atstovams susiburti bendram dialogui. Todėl parodos metu NAPA ekspozicijoje numatoma įvairi papildoma veikla. Bus galimybė pabendrauti su dizaineriais, spaustuvių ar popieriaus gamintojų atstovais, veiks pranešimų erdvė, kurioje numatytos paskaitos.

    „2015 m. turėjome 5 kategorijas, tačiau peržiūrėję statistiką pastebėjome, kad beveik pusė pakuočių pateikta maisto produktų ir gėrimų kategorijoje. Šioje kategorijoje konkuruoja labai skirtingi produktai. Pavyzdžiui, prieskoniai – ilgo vartojimo premium produktas, kurio didesnę kainos dalį gali sudaryti išskirtinė pakuotė ir batonas, kurio pakuotė tarnauja trumpai. Todėl šią kategoriją suskaidėme į 3 smulkesnes, grupuodami produktus pagal jų specifiką. Dėl mažo aktyvumo atsisakėme privataus prekių ženklo kategorijos, nematome galimybės įvesti ir elektronikos gaminių kategorijos. Šiemet itin laukiame buitinės chemijos produktų pakuočių“, – pasakoja LGDA pirmininkas Gediminas Lašas.

    NAPA apdovanojimai vyks Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“, Baltijos maisto ir gėrimų parodoje BAF 2016, lapkričio 10-13 d. Apdovanojimai bus įteikti lapkričio 10-ąją, o į trumpąjį pretendentų sąrašą patekusių ir nugalėjusių darbų ekspozicija veiks visos parodos metu.

    Paraiškas gali teikti Lietuvoje dirbantys dizaineriai ir Lietuvoje veikiančios įmonės, kurių pakuotės yra sukurtos Lietuvoje. Bus vertinami per dvejus metus iki konkurso įgyvendinti darbai. Teikiama pakuotė privalo būti gaminama serijiniu būdu arba lengvai tiražuojama. Darbus galima teikti konkurso tinklalapyje www.napa.lt iki 2016 spalio 20 d. imtinai. Dalyvavimas konkurse yra nemokamas.

    2015 m. NAPA konkurse varžėsi 99 pakuotės dizaino darbai. 5 kategorijose į trumpąjį pretendentų sąrašą komisija atrinko 39 pakuotes, o prizais ir diplomais apdovanojo 13 darbų. Konkursą organizuoja Lietuvos grafinio dizaino asociacijos (LGDA) ir Lietuvos parodų ir kongresų centras „Litexpo“.

    Daugiau informacijos: LGDA valdybos narys Edvardas Kavarskas
    +370 652 78428 | edvardas.kavarskas@lgda.lt | www.napa.lt